اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات تولیدی در تهران

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی کشور در نظر گرفته شده که ۸.۲ درصد آن معادل ۱۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به استان تهران اختصاص داده شده است

محمدرضا مس فروش در نخستین جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی جنوب استان تهران که در فرمانداری ورامین برگزار شد افزود: این میزان تسهیلات بانکی بین 981 واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی استان براساس ضوابط و معیارهای اعلام شده، توزیع می شود. 
وی اظهار کرد: تا کنون یک هزارو 800 واحد برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که بیش از 900 واحد صنعتی و کشاورزی از این تعداد به بانک های عامل معرفی شده اند. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: دراین زمینه از بانک های عامل انتظار داریم تا به تعهدات خود در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان عمل کنند. 
مس فروش گفت: 17 هزار واحد صنعتی، 412 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی و تعداد کمی معدن در استان تهران فعالیت دارند که این واحدها ظرفیت بالقوه ای برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور محسوب می شوند. 
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران، ساماندهی صنایع مستقر در مناطق مختلف استان است چرا که طی 50 سال گذشته ، بیش از 10 هزار واحد صنعتی به صورت غیر متوازن رشد کرده اند و نمی توان نسبت به این واحدها بی تفاوت بود. 
وی اظهار کرد: بر اساس الزامات قانونی ، این واحدهای پراکنده باید از نقاط فعلی به مناطق و فضاهای مجاز منتقل شوند که این امر طی دو سال گذشته با شتاب بیشتری دنبال می شود. 
مس فروش گفت: 8 هزار و 600 اتحادیه در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که ساماندهی و تجمع این اتحادیه ها بر اساس مصوبه قانونی در حال اجراست تا با یکپارچه کردن اتحادیه هایی که در یک راستا به فعالیت مشغولند، ضعف مدیریتی و مشکلات مالی برطرف و کمک های دولت نیز به صورت هدفمند به این واحدها ارائه شود. 
وی تصریح کرد: هفته گذشته تجمیع اتحادیه ها در کمیسیون نظارت شهرستان تهران مورد تصویب قرار گرفته و 15 شهرستان دیگر استان تهران نیز مکلف به اجرای این مصوبه هستند. 
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران افزود: در حوزه تجارت ، مهمترین اقدام این اداره کل ، مبارزه با قاچاق کالاست چرا که با ورود اجناس قاچاق به کشور ، اشتغال از دست رفته و فرصت ایجاد فرصت های شغلی نیز از بین می رود. 
مس فروش افزود : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، هفت پروژه مهم را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ارائه کرده که مهمترین آنها ارائه تسهیلات به پروژه هایی است که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 
وی اظهار کرد: در شهرستان پاکدشت 215 واحد برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند که پس از بررسی ، 105 مورد به بانک عامل معرفی شده که تنها 5 مورد آن موفق به دریافت تسهیلات شده اند. 
وی افزود: در ورامین 39 واحد ثبت نام کرده اند که پس از بررسی های صورت گرفته در شهرستان 20 واحد به بانک معرفی شده که تا کنون هیچ یک از آنها تسهیلات مورد نیاز را دریافت نکرده اند. 
وی پرونده ارجاع شده در پیشوا را دو مورد اعلام کرد که هیچ یک موفق به دریافت تسهیلات نشده اند . 
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: از مجموع 228 واحد ثبت شده در سامانه دریافت تسهیلات ، 60 مورد به بانک عامل معرفی شده که فقط یک مورد تسهیلات دریافت کرده است. 

کد خبر 12660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =