خریدگندم درآستانه ثبت رکوردتاریخی

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از خریدتضمینی بیش از۱۰میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم خبرداد و گفت:احتمالاَ رکورد تاریخی خرید این محصول،درسال‌جاری باخرید تضمینی بیش از ۱۱میلیون تن گندم شکسته می‌شود

 به گزارش خبرگزاری مهر، علی قنبری افزود: از ابتدای فصل خرید تضمینی تا امروز مقدار ۱۰ میلیون و ۷۶۳ هزار تن گندم در قالب ۱میلیون و۶۰۰ هزار محموله از کشاورزان  در سراسر کشور خریداری شده است ضمن اینکه این محموله‌ها توسط ۱۱۳۲مرکز خرید فعال، تحویل ودر مراکز استاندارد ذخیره سازی شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: خرید تضمینی گندم هم اکنون درکشور ادامه دارد و مراکز خرید این شرکت تا اوایل مهرماه محموله‌های گندم عرضه شده از سوی کشاورزان را خریداری می کنند.

قنبری با اشاره به رشد ۳۳ درصدی خرید در مقایسه با پایان فصل خرید سال ۱۳۹۴، تصریح کرد: در سال‌جاری تا امروز، در مقایسه با  زمان مشابه سال قبل، میزان خرید بالغ بر ۴۰درصد معادل ۳میلیون و ۱۰۰ هزارتن افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بیشترین خرید گندم به ترتیب در استان‌های خوزستان با بیش از یک میلیون و ۳۹۶ هزار تن، گلستان با یک میلیون و ۳۵۷ هزار تن، فارس با خرید ۸۹۶ هزار تن، کردستان ۸۰۰ هزار تن و کرمانشاه با خرید ۷۲۰ هزار تن، انجام شده است.

قنبری خاطر نشان کرد: خرید تضمینی گندم در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی، از ۵۰۰هزار تن فراتر رفته و استان‌های آذربایجان شرقی، همدان و لرستان هم در آستانه خرید نیم میلیون تن گندم قرار دارند ضمن اینکه  مراکز خرید در تمامی این استان‌ها در حال حاضر نیز فعال است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیشترین میزان خرید گندم در کشور را مربوط به دولت هشتم و در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵با میزان بیش از ۱۱میلیون تن اعلام و تأکید کرد: امسال نیز برای دومین سال متوالی کشور در زمینه تأمین گندم مورد نیاز خودکفا شده و با آهنگ فعلی خرید، امکان شکسته شدن رکورد تاریخی تولید و خرید این کالا در کشور دور از واقعیت نیست.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ارزش ریالی کل گندم‌های خریداری شده حدود ۱۳۷هزار میلیارد ریال است و تاکنون نزدیک به ۴۵ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده که دلیل عمده کندی روند پرداخت‌ها نیز مشکلات مالی دولت به واسطه کاهش درآمدها و افزایش حجم خرید است.

قنبری تصریح کرد: باقی‌مانده طلب گندم‌کاران براساس اولویت تحویل گندم‌ها با تامین اعتبارات لازم و به مرور زمان توسط بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز و تا پایان فصل خریدتمامی مطالبات تولیدکنندگان تسویه خواهد شد.

کد خبر 12679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =