صادرات۲۷.۶میلیون دلار فرش دستباف به آمریکا/ امکان خرید اعتباری فراهم شد

تهران- ایرنا- رییس مرکز ملی فرش ایران از رشد قابل توجه صادرات فرش دستباف به کشور آمریکا با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد و میزان صادرات آن را به این کشور در ۴ ماه نخست امسال ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار اعلام کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمید کارگر امروز (سه شنبه) در نشستی خبری گفت: میزان صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا قبل از سال 2010 میلادی حدود 80میلیون دلار بود و از سال 2010 تا زمان اجرایی شدن برجام به صفر رسیده بود.
وی افزود: میزان صادرات فرش دستباف ایران به کشور آمریکا پس از برجام در بهمن ماه سال 1394 به 2 میلیون دلار و 700 هزار دلار و در اسفند ماه سال گذشته به 9 میلیون دلار رسید.
کارگر ارزش کل صادرات فرش دستباف کشور را در چهار ماه فروردین تا تیر ماه امسال 83 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل 39.5 درصد به لحاظ ارزش رشد داشته که بخشی از آن متاثر از صادرات به آمریکا بوده است.

**خریداعتباری فرش دستباف 
رییس مرکز ملی فرش ایران درباره خرید اعتباری فرش دستباف گفت: تفاهم نامه ای بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت به خریداران فرش دستباف امضا شده است.
کارگر گفت: خریداران فرش دستباف ایران می توانند تا مبلغ 100 میلیون ریال (10میلیون تومان) از فروشندگانی که حساب خود را به صندوق کارآفرینی امید متصل و در این صندوق ثبت نام کرده اند، فرش خریداری کنند.
وی نرخ سود این تسهیلات را 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت را 36 ماه اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح کارکنان دولت و بازنشستگان می توانند با ارایه معرفی نامه از دستگاه متبوع خود به صندوق کارآفرینی مراجعه و از این تسهیلات بهره مند شوند.

کد خبر 12682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =