کلید طلایی «چیگل»  برای توسعه صادرات

مدیر ارشد فناوری چیگل با تاکید بر چند زبانه بودن، قابلیت استفاده چند واحد پولی در آن و تطبیق با فرهنگهای متفاوت، سامانه چیگل را ابزاری منحصر به فرد و نو در جریان توسعه صادرات ایران به جهان دانست

تفاهم نامه همکاری های گسترده در زمینه ساماندهی زیرساخت صادرات کشور میان شرکت گسترش تجارت برنا، از شرکت های تابعه هلدینگ بانک توسعه صادرات و شرکت همیشه پویا منعقد گردید. این تفاهمنامه که با هدف توسعه کمی و کیفی شاخص صادرات کشور امضا شده است در بستر اینترنتی «سامانه چیگل» ظاهر شده و به زودی قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.مکان بازار اینترنتی چیگل که با هدف توسعه صادرات کشور با همکاری یکی از شرکت‌های برتر دانش بنیان در استان فارس و مشارکت و حمایت هلدینگ بانک توسعه صادرات راه اندازی شد، برای ارتقای بازاریابی محصولات ایرانی در جهان و توسعه صادراتی کشورمان نیاز به همکاری و شرکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در این هدف استراتژیک دارد. شرکت طرف همکاری بانک توسعه صادرات در این پروژه خدمات صادراتی، شرکت همیشه پویا است؛ این شرکت از سال 88 با هدف انجام پروژه‌های دانش بنیان در زمینه ICT در پارک علم و فناوری فارس راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است.

مدیر عامل شرکت همیشه پویا و مدیر ارشد فناوری سامانه چیگل در گفتگو با اگزیم نیوز به تشریح ابعاد فناوری و نوآوری های سیستمی سامانه چیگل پرداخت.

سرعت عمل بالا

مهندس ساسان عباسی با اشاره به اینکه یکی از جدیدترین فناوری های روز دنیا در طراحی و ساخت چیگل بکار گرفته شده گفت: طراحی این سامانه به نحوی است که سرعت دانلود صفحات در آن ده برابر سریعتر از سامانه های مشابه در دنیا می باشد، همچنین در ایران نمونه مشابهی ندارد.

وی افزود: قابلیت های منحصر به فردی که در سامانه چیگل تعبیه شده و در ادامه به آن اشاره خواهد شد، مانند خط تولید ویژه آن این نرم افزار را در سطح جهانی به نمونه ای قابل رقابت تبدیل کرده است.

سامانه چندملیتی با نمایه سازی بیست زبانه

مدیر فناوری سامانه چیگل گفت: این سامانه بدلیل 20 زبانه بودن این امکان را ایجاد کرده است که هرکسی در هرجای دنیا به زبان خود و واحد پولی کشور خود به سامانه دسترسی یابد و با کارت اعتباری داخل کشورش به خرید محصولات روی سامانه اقدام نماید.

وی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز افزود: بیست زبانه بودن سامانه چیگل همچنین موجب می شود کاتالوگ های بارگذاری شده برای محصولات به بیست زبان در موتورهای جستجو نمایه سازی شود.

به گفته مهندس عباسی کاتالوگی که در سامانه چیگل طراحی شده است، برای اولین بار است که به این شکل در دنیا عرضه می شود؛ این کاتالوگ ها به دلیل در بر داشتن شناسنامه کامل کالا و رعایت دقیق مشخصات آن در ابتدای بارگذاری کالا در سامانه سوالات مختص هر کالایی را بصورت هوشمند انتخاب می کند.

وی افزود: یکی از مهم ترین جنبه های نوآورانه چیگل این است که در طراحی این سامانه برای اولین بار از مدل فیلیپ کاتلر استفاده شده است.

عباسی در توصیف این بعد از نوآوری سامانه گفت: بخش جغرافیای سیاسی (Geopoliticalsegment) در سامانه چیگل این امکان را فراهم می کند که به محض ورود در سامانه و در بخش کاتالوگ ها بهترین منطقه جهان برای فروش شما معرفی می شود. به این ترتیب که روی نقشه جهان کشورهای مناسب برای بازار محصول شما را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین بعد از انتخاب کشور هدف تاریخ رویدادها و مناسبت های فرهنگی و ملی در آن کشورها نشان داده می شود و سامانه از شما  سوال می کند در کدام مناسبت و تاریخ این کالا بیشتر مطرح شده و دیده شود. برای مثال روز پدر، روز مادر، روز صنایع و... کالای موردنظر در کشور فوق بیشتر پروموت شود.

مدیر ارشد فناوری سامانه چیگل تشریح کرد: یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد طراحی چیگل این است هرکسی از هر کشوری فقط کالاهایی را می بیند که طبق قوانین و آداب و رسوم آن کشور ممنوع نیست. مثلا در هند فروش نعل گاو ممنوع است یا اینکه عکس ها و تبلیغات کالاها مطابق با  آیین کشورهای مسلمان قابلیت فیلتر خواهد داشت.

عباسی با تاکید بر چند زبانه بودن، برخورداری از چند واحد پولی و تطبیق با فرهنگهای متفاوت، سامانه چیگل را ابزاری منحصر به فرد و نو در جریان توسعه صادرات ایران به جهان دانست.

زیرساخت های ویژه نرم افزاری

وی افزود: در بحث فناوری این سامانه باید گفت، چیگل به راحتی می تواند در سایر کشورها نصب و به عنوان سامانه ملی آنها شناخته شود.

عباسی ادامه داد: زیرساخت های چیگل به نوعی طراحی شده است که قابلیت صادرات نرم افزار آن به کشورهای مختلف وجود دارد. خط تولید نرم افزاری چیگل قابلیت نصب روی تمام سیستم عامل های موبایل و کامپیوتر را به راحتی دارد. به این شکل که خود سامانه بصورت خودکار تمام نسخه های نصب را به مخاطب ارائه می کند.

وی افزود: با این طراحی دیگر نیازی به برنامه نویس و وابستگی به برنامه نویس نیست و خود نرم افزار تغییرات و آپدیت ها را انجام می دهد.

عباسی سرویس گرا بودن چیگل را ویژگی دیگر این سامانه عنوان کرد و گفت: این سامانه با تمام سامانه ها اعم از سامانه های نظارتی براحتی ارتباط برقرار می کند.

وی افزود: چیگل می تواند از تمام سامانه ها اطلاعات بخواند و با
آنها داده رد و بدل کند.

مدیر ارشد فناوری سامانه چیگل در ادامه گفت: یک نکته منحصر به فرد دیگر این است که چیگل وابستگی به یک زبان برنامه ریزی مخصوص ندارد و انواع زبان های برنامه ریزی در آن قابل استفاده است.

چیگل، بستر دولت الکترونیک

عباسی با تاکید بر این نکته افزود: عدم وابستگی چیگل به زبان برنامه ریزی واحد باعث می شود این سامانه زیرساخت مناسبی برای ایجاد دولت الکترونیک فراهم کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان همیشه پویا با اشاره به اهمیت و لزوم حرکت به سمت دولت الکترونیک گفت: چیگل یکی از برترین ساختارهایی است که کشورهای توسعه یافته می توانند برای سامانه هایی با مقیاس های فراملی استفاده کنند. همچنین زیرساخت های چیگل می تواند یک ایده متفاوت برای حرکت به سمت دولت الکترونیک باشد.

فروم مشاوره صادراتی

عباسی تعبیه فروم تخصصی صادرات در سامانه چیگل را به عنوان یکی از خدمات راهبردی صادراتی سامانه معرفی کرد و گفت: مشاوران خبره ما هرنوع سوال صادرکننده و تولیدکننده را  پاسخ می دهند و تمام تجربیات خود را در قالب مشاوره در اختیار تامین کننده ها قرار خواهند داد.

کد خبر 12701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی شیخ شیر محمدی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      با سلام ما سازنده کارخانه آسفالت هستیم اگر درزمینه صادرات امکان همکاری هست برند ما بهساز ماشین ما به عراق صادرات داریم با تشکرشیخ محمدی 09122138578