صادرات خرد ایران در بستر آنلاین چیگل

برای اولین بار است که بحث خرده فروشی آنلاین بین المللی برای کالاهای ایرانی در بستر چیگل و با هدف هویت سازی و برندسازی کالای ایرانی اجرا می شود

مکان بازار اینترنتی چیگل که با هدف توسعه صادرات کشور با همکاری یکی از شرکت‌های برتر دانش بنیان در استان فارس و مشارکت و حمایت هلدینگ بانک توسعه صادرات راه اندازی شد، خرده فروشی محصولات ایرانی بر بستر آنلاین را به عنوان گام نخست توسعه صادرات ارائه کرده است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت همیشه پویا و مدیر تجاری سازی سامانه چیگل به اگزیم نیوز گفت: چیگل بزرگ ترین مکان-بازار فروش اینترنتی داخل و نیز خارج از ایران به شمار می رود.

فرزانه دانشمند تاکید کرد: هر دو استراتژی خرد و عمده برای فروش محصولات از طریق این سامانه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه فروش آنلاین محصولات در بستر اینترنتی و بصورت خرد در مجموع می تواند حجم بالایی از مبادلات تجاری را رقم بزند، افزود: اگر ما یک مکان بازار ایرانی داشته باشیم گستره خوبی برای معرفی و فروش محصولات خود حتی به صورت تک فروشی خواهیم داشت.

دانشمند همچنین گفت: این کالاها اعم از صنایع دستی، دارویی و انواع محصولات باکیفیت ایرانی هستند. به گفته رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان، برای اولین بار است که بحث خرده فروشی آنلاین بین المللی برای کالاهای ایرانی در بستر چیگل و با هدف هویت سازی و برندسازی کالای ایرانی اجرا می شود.

مدیر تجاری سازی سامانه چیگل افزود: مزیت دیگر این استراتژی این است که مشتری های خارجی از هرجای دنیا کالای ایرانی را می بینند و برند آن کالا به زبان های مختلف نمایه سازی و ایندکس میشود.

دانشمند با تاکید بر اینکه زیرساخت های توسعه صادرات با دو استراتژی تجارت خرد و عمده تکمیل خواهند شد، گفت: چیگل در قدم نخست بر حوزه صادرات خرد تمرکز دارد.

وی افزود: تولیدکننده ایرانی کالای خود را در سامانه کاتالوگ می کند و خریدار خارجی با دریافت این کاتالوگ ابعاد مختلف محصول را شناسایی می کند. ارائه کاتالوگ های محصول ایرانی علاوه بر نمود داخلی و ترویج فرهنگ خودباوری کالای ایرانی، قدم بزرگی در توسعه صادرات بر پایه خرده فروشی آنلاین خواهد بود.

رئیس هیات مدیره شرکت همیشه پویا ادامه داد: صادرات خرد به صورت نمونه، هدیه و سوغات میان مردم رد و بدل می شود؛ این روش که به مدل B2C شهرت دارد در ارتباط تجاری با مشتری تعریف می شود.

دانشمند با تاکید بر حوزه صادرات خرد در بستر آنلاین چیگل گفت: از تامین کنندگان و فعالان حوزه صادرات می خواهیم هرچه سریعتر شروع به ثبت کالاهای خود در سامانه چیگل نمایند و از مزایای این سامانه برای برندسازی و معرفی محصولات خود در داخل و خارج کشور استفاده کنند.

وی افزود: از آنجایی که کاتالوگ ها در چیگل به بیست زبان نمایه سازی می شوند، می توان از طریق چیگل و بازار ارزان و سهل الوصول داخلی، قدم به قدم به بازارهای خارجی بیشتر و بزرگ تر نزدیک شد.

به گزارش اگزیم نیوز، بامیلو، آمازون، ایبی و تارگت نمونه های جهانی معتبر از انواع فروشگاه های اینترنتی هستند که با فروش هزاران نوع کالا روزانه بخش عظیمی از خرده خریدهای مردم عادی یا خریدوفروش‌ های عمده تاجران را پشتیبانی می‌کنند. با راه اندازی و ترویج سامانه چیگل میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی می توانیم مدل خرده فروشی آنلاین را در این بستر بومی سازی نموده و با اهرم های ساده قدم های بزرگی در توسعه صادرات کشور برداریم.

قدم به قدم با صادرکنندگان

اگزیم نیوز در نظر دارد به منظور افزایش سطح آگاهی میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی اخبار مربوط به ثبت نام و استفاده از سامانه چیگل را بصورت مرحله ای در این پایگاه خبری و تحلیلی منتشر نماید؛ لذا از فعالان این عرصه می خواهیم اخبار این حوزه را که به زودی منتشر می شود، در بخش آموزش سایت دنبال نمایند.

کد خبر 12770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =