گزارش جذب سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام

در نشست امروز کمیسیون اقتصادی، که با حضور وزیر نفت صورت گرفت، گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی شد

پورابراهیمی داورانی عصر ادوشنبه با اشاره به نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب افزود: در این جلسه مباحث مشترک اقتصادی با بخش صنعت بررسی شد و همچنین نعمت زاده توضیحاتی در رابطه با میزان سرمایه گذاری خارجی و ساماندهی واحدهای صنعتی مسئله دار ارائه داد.
محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر صنعت گفت: در این جلسه آخرین وضعیت بخش های مختلف صنعت گزارش شد و مباحث و نکات مدنظر نمایندگان مجلس در این رابطه بیان شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: در این جلسه وزیر صنعت عملکرد این وزارتخانه را به صورت کلی در طول فعالیت دولت یازدهم تشریح کرد. 
وی بیان کرد: گزارش نهایی در رابطه با فعالیت های انجام شده در چند ماه اول سال جاری و مقایسه این آمار با آمار مشابه سال قبل بیانگر افزایش صادرات بود.
پورابراهیمی داورانی افزود: موضوعاتی مانند سرمایه گذاری خارجی و ساماندهی 7500 واحد صنعتی دچار مشکل و 16 هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده برای رفع مشکلات، در جلسه کمیسیون اقتصادی مطرح و بررسی شد.
وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس به وزیر صنعت اظهار داشتند که واقعیت های میدانی در بخش تولید و صنعت با گزارشات ارائه شده متفاوت است، البته شاید با تاخیر زمانی شاهد بهبود وضعیت بنگاه های اقتصادی در کشور باشیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: آمارها حکایت از این دارند که 50 درصد بنگاه های اقتصادی با مشکل روبرو هستند که باید به این موضوع رسیدگی جدی شود و مقرر شد در جلسه بعدی کمیسیون اقتصادی که در وزارت صنعت تشکیل خواهد شد، پیگیری این موضوعات ادامه یابد.

ارائه گزارش درخصوص وضعیت جذب سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام
پورابراهیمی داورانی ادامه داد: گزارشی از وضعیت جذب سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام در این نشست ارائه شد و حتی بیان شد در آینده نزدیک بعضی از کارخانجات حاصل از این سرمایه گذاری ها افتتاح خواهند شد.
وی اظهار داشت: مقرر شد گزارشات وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی دقیق تر قرار بگیرد.
به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه افزود: وضعیت بلاتکلیف سهام عدالت در وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی و تاکید بر این شد که این وزارتخانه در این رابطه پاسخگو باشد که وزیر صنعت در این خصوص اظهار داشت، پیگیری ها در حال انجام است و وضعیت شرکت ها در حال ساماندهی است.

کد خبر 12789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =