۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
خسروتاج جایگزین افخمی راد شد

مجتبی خسروتاج معاون امور اقتصادی و بازرگانی و قائم مقام وزیر در امور تجارت بدنبال استعفای «ولی الله افخمی راد»، به عنوان رییس سازمان توسعه تجارت منصوب شد

به گزارش اگزیم نیوز، مجتبی خسروتاج معاون امور اقتصادی و بازرگانی و قائم مقام وزیر در امور تجارت بدنبال استعفای «ولی الله افخمی راد»، به عنوان رییس سازمان توسعه تجارت منصوب شد.

افخمی راد از مهرماه 1392 سکان سازمان توسعه تجارت و معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی را برعهده داشت. افخمی راد پیش از این نیز هشت سال معاونت وزارت صنایع و معادن برعهده داشته است.

مجتبی خسروتاج مدرک تحصیلی لیسانس خود را در رشته مدیریت اقتصادی دریافت نموده و پس از انقلاب در دانشگاه صنعت نفت در رشته مدیریت تحصیلات خود را کامل کرد. وی قبل از انقلاب نیز برای ادامه تحصیلات در رشته فوق لیسانس و دکتری به خارج از کشور سفر نمود.

تجارت خارجی، اجلاس های بین اللملی بازرگانی، مذاکرات چند جانبه، ارتباط با تشکل های وارداتی و صادراتی، فعال در اتاق های بازرگانی، تسلط به سیاست گذاری های کلان تجاری، تسلط به تجارت بین اللملی کالاهای مرتبط با صنعت نفت، گاز،پتروشمی و محصولات اساسی کشاورزی از تجربیات حرفه ای این مقام مسئول هستند. براساس اطلاعات ویکی پدیا مجتبی خسروتاج در سال ۱۳۷۶ بعنوان معاون وزیر بازرگانی و رییس مرکز توسعه صادرات ایران انتخاب گردید. این مرکز در سال ۱۳۸۲ بدنبال ادغام با مراکز تهیه و توزیع کالا، سازمان توسعه تجارت ایران نام گرفت. وی تا سال ۱۳۸۴ در سمت ریاست کل سازمان توسعه تجارت و معاونت توسعه روابط اقتصادی وزارت بازرگانی باقی‌ماند. وی همچنین در فاصله زمانی دولت‌های هفتم و هشتم، در مقام نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، عضویت هیات نمایندگان اتاق تهران، ریاست هیات مدیره دفاتر بازرگانی خارج از کشور و عضویت هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران مشغول به فعالیت بوده است. در زمستان ۱۳۹۲ در دولت یازدهم، وی بعنوان معاون توسعه بازرگانی داخلی و نیز قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، از سوی محمدرضا نعمت‌زاده منصوب گردید.

مراسم تودیع افخمی راد و معارفه خسروتاج ساعت 14 امروز(چهارشنبه) در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

کد خبر 12829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =