الگو برداری از مکان بازارهای موفق بر بستر چیگل

اگزیم نیوز با همکاری شرکت همیشه پویا، گزارشی از کاربردهای نوین سامانه چیگل را به همراه اولین قسمت از آموزش ثبت محصولات در این سامانه ارائه می دهد

کلیه تولیدکنندگان کوچک خانگی، هنرمندان، صنعتگران، صاحبین مشاغل کوچک و متوسط، شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری، کارخانه های بزرگ تولیدی و موسسات و شرکت های بازرگانی، همگی می توانند عضوی از اعضای خانواده چیگِل باشند. چنانچه هر کدام از ما، در هر اندازه کسب و کاری که هستیم و به تولید کالای ایرانی مشغول هستیم، کسب و کار خود را بر بستر مکان بازار اینترنتی چیگِل ثبت نماییم، این خانواده، بزرگترین خانواده متشکل از تولید کنندگان و ارایه دهندگان متعهد کالای ایرانی در جهان خواهد بود که بر بستر اینترنت کالای ایرانی را در ایران و جهان به فروش می رساند. چیگِل بزرگترین مکان بازار اینترنتی فروش خرد و عمده کالای ایرانی است. این هم افزایی سال ها است که در کشور آمریکا بین تامین کنندگان کالا در آن کشور و مکان بازارهای اینترنتی ایبی و آمازون ایجاد شده است و منجر به حضور گسترده کالای آمریکایی در جهان گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز و با توجه به موضوع فوق، در مدل کلان تجاری چیگل که مبتنی بر مدل های ایجاد زنجیره تامین است، تامین کننده شریک تجاری چیگل است و ایجاد رابطه بلند مدت و برنده – برنده با ایشان، استراتژی کلیدی است. در همراستایی با این استراتژی کلیدی، سیاست چیگل در کلیه مراحل فرآیند فروش آن لاین کالاهای ایرانی در داخل و خارج، جلوگیری از افزایش غیر معقول و غیرمنطقی قیمت  کالا از زمانی که از تولید کننده دریافت و به دست مصرف کننده نهایی می رسد، است. این مراقبت از عدم افزایش غیر منطقی قیمت کالا از درب مکان تولید تا دست مصرف کننده، از طریق  ارتقای بهره وری مبتنی بر توسعه IT (فروش اینترنتی) در کلیه مراحل فرآیند فروش کالا که از مرحله بازاریابی و جذب مشتریان خارجی و البته داخلی آغاز و تا مرحله فروش، دریافت های ارزی و ریالی ایشان، مدیریت فرآیند حمل داخلی و بین المللی و در نهایت دریافت بازخوردهای مشتریان داخلی و بین المللی در خصوص کیفیت کالا و خدمات ارایه شده بر بستر چیگل ادامه می یابد، حاصل می گردد.

فرزانه دانشمند، رئیس هیات مدیره و مدیر برنامه های راهبردی چیگل می گوید: در شرایط کنونی در حوزه فروش داخلی، گاهاً نرخ کالا در فاصله بین تولید کننده تا مصرف کننده تا 65 درصد افزایش می یابد. متاسفانه در حوزه فروش خارجی، نرخ گذاری کالاها متاثر از همین نرخ داخلی کالا که خود واقعی نیست، می باشد و غالباً منجر به غیرقابل رقابتی بودن کالای ایرانی با نمونه های مشابه در جهان می گردد علی رغم آنکه در مورد بسیاری از کالاها، کیفیت محصول ایرانی برابر و یا حتی بالاتر است.

این مقام مسئول طرح جامعی را در این زمینه تدوین کرده و در اختیار اگزیم نیوز قرار داده است: در مدل تجاری چیگل، به ازای هر تراکنش فروش، مدل تجاری همکاری بر مبنای سهم از ارتقای شاخص بهره وری ذکر شده در بخش فوق است. بدین گونه که نرخی بین 5 تا حداکثر 15% از ارزش سبد خریداری شده توسط مشتری (هر چه قیمت سبد خریداری شده بالاتر باشد، درصد به سمت پایین بازه خواهد بود و برعکس) به عنوان سهم خدمات چیگل در زمان صدور فاکتور به به قیمت پایه ای که تامین کننده در زمان ثبت کاتالوگ کالا درج نموده است، اضافه و از مشتریان دریافت می گردد. در این مدل تجاری همه  ذینفعان برنده هستند:

  • مردم برنده هستند زیرا  در خصوص خریداران داخلی، به صورت کلی و تقریبی کالا حداقل 30 درصد ارزانتر به دست ایشان خواهد رسید ضمن آنکه نیاز به هیچگونه سفر درون شهری ندارند و بر بستر اینترنت به آسانی خرید می نمایند و در خصوص خریداران خارجی این منفعت برای خریدار با توجه به بعد مسافت و عدم دسترسی به بازارهای کلای ایرانی به صورت خرد بسیار قابل توجه تر است.
  • شبکه ذینفعان داخلی چیگل و شبکه تامین خدمات حمل و نقل و لجستیک و مدیریت صادرات و .. نیز با افزایش فروش بر این بستر، منتفع خواهند شد و چرخه اشتغال ایجاد شده با سلامت در چرخش و امورش خواهد چرخید و خدمت رسانی خواهد کرد.

با توجه به اثرات مثبت و قابل توجه ناشی از خرده فروشی آن لاین کالای ایرانی در ایران و جهان و مدل همکاری چیگل با تامین کنندگان کالا که در بالا ملاحظه فرمودید مستقیم و غیر مستقیم چقدر برای تامین کننده بدون ریسک و در حوزه بازاریابی بین المللی کاملاً رایگان و بدون هزینه است، در سامانه چیگل، با تامین کنندگان کالای های ایرانی، پس از ثبت نام کاربری و پروفایل کاری، قراردادی منعقد می گردد که طی آن چیگل بابت ارایه خدمات بسیار گسترده فوق الذکر، مبلغی به عنوان سهم اشتراک سالیانه در سامانه دریافت که بر اساس خدمات مطلوب نظر تامین کننده با مدل رایگان شروع و حداکثر کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود. این خدمات در 5 گروه، رایگان، عادی، نقره ای، طلایی و ویژه دسته بندی شده است و جذابیت های جالبی در هر گروه خدمات در نظر گرفته شده است.

یک گروه خدمات ویژه تامین کنندگان (گروه ششم) نیز بر بستر چیگل در نظر گرفته شده است که به آن شراکت راهبردی گفته می شود. در این مدل بین چیگل و تامین کننده یک رابطه استراتژیک تعریف شده است به نحوی که تامین کننده علاوه بر دریافت منفعت از محل افزایش فروش خرد و مویرگی در کشور و جهان، بواسطه نوع همکاری تعریف شده ، در پایان سال بر اساس میزان فروش درصدی به عنوان سهم در بازاریابی و توسعه فروش دریافت می دارد که به آن طرح تشویقی فروش (Incentive Plan)  گفته می شود و با الگوبرداری از مکان بازارهای اینترنتی بزرگ جهان مانند ایبی و آمازون و راکوتن، پیاده سازی شده است. هزینه اشتراک سالانه در این مدل همکاری نیز از نرخ های جهانی مشابه آن بسیار پایین تر و بین 3 میلیون تومان تا حداکثر 7 میلیون تومان در سال است.

شاید جالب باشد که خوانندگان عزیز بدانند، استراتژی تیم راهبری چیگل در خصوص عقد قرارداد سطح سرویس (SLA) با تامین کنندگان با شرایط فوق، مصروف داشتن این هزینه به طور کامل در دو زمینه بازاریابی های بین المللی از طریق همکاری با آژانس های بین المللی معتبر و بزرگترین در جهان و نیز تحقیق و توسعه مستمر است. لذا این هزینه عملاً و مستقیماً، مجدداً به نفع تامین کننده به چرخه فروش ایشان وارد می گردد تا فروش کالای ایرانی در جهان را افزایش دهد به حول و قوه الهی.

همانطور که قبلاً قول داده بودیم، چیگل قدم به قدم با شما خواهد بود و به این منظور بخش مدیریت ارتباط با تامین کنندگان، اقدام به تهیه و انتشار محتوای آموزشی با عنوان " چگونه در چیگل فروشنده حرفه ای شویم؟"  نموده است. فصل اول این مجموعه آموزشی، تحت عنوان " چگونه کسب و کارمان را در چیگل ثبت نماییم؟"، منتشر شده است و برای رفاه حال شما عزیزان و دسترسی سریع روی سامانه  چیگل (www.cheegel.com) قرار گرفته است. برای دریافت فایل آموزشی ثبت محصولات در سامانه چیگل اینجا کلیک کنید.

 

کد خبر 12944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =