شافعی رییس اتاق ایران شد

هشتمین دور انتخابات رییس اتاق بازرگانی ایران که از صبح امروز در محل این اتاق برگزار شده بود به نفع مهندس شافعی با اخذ ۱۹۸ رأی در برابر ۱۹۴ رأی مسعود خوانساری به کار خود پایان داد. به این ترتیب غلامحسین شافعی بعد از محسن جلالپور به عنوان رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزیده شد. به گزارش اگزیم نیوز در پی استعفای زودتر از موعد جلالپور، انتخابات اتاق بازرگانی با رقابت غلامحسین شافعی و مسعود خوانساری امروز برگزار شد. 

نگاه رییس جدید اتاق ایران

پیش از برگزاری انتخابات، شافعی در سخنانی با اشاره به سوابق خود در اتاق های بازرگانی در ادوار مختلف گفت: تاکید اتاق ایران باید روی حمایت از تولید داخل باشد. به گفته وی ما بعنوان فعالین بخش خصوصی تمرکزمان را باید روی تولید و صادرات بگذاریم. شافعی افزود: بخش خصوصی سرمایه و دارایی یک کشور است و نه بدهی آن، لذا اتاق بازرگانی باید از ورود دولت به بخش سیاسی جلوگیری کند. به گفته وی اتاق به درجه ای از بلوغ رسیده که بتواند خود را مدیریت کند و نیازی به نگاه قیم مآبانه نداشته باشد. یکی از بهترین برنامه های اتاق می تواند استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات در اختیارش باشد.

به گفته وی تولید باید برای فعال اقتصادی جذابیت پیدا کند و تا وقتی سودآوری و دلالی وجود دارد و جذاب است تولید از وضع موجود خارج نمی شود. شافعی با اشاره به این که اتاق ایران باید بخش صادرات را بعنوان نوک پیکان توسعه تولید مورد توجه قرار بدهد گفت: قوانین در هم پیچیده متناقض و مقطعی که برای وضعیت های خاص نوشته شده اند باید مورد تصحیح و بازبینی قرار بگیرند. وی ادامه داد: قوانین دست و پا گیر فعال اقتصادی را از تولید منصرف می کند. قوانین اتاق نیز باید مورد تجدید نظر و بازبینی قرار بگیرند.

شافعی گفت: شرایطی باید فراهم شود که تشکل ها نیز بتوانند هم رای دهنده باشند و هم رای گیرنده. تشکل ها رکن مهمی از اقتصاد کشور هستند که فضای ابراز وجود برای آنها در اتاق اندک است و ما به جای افزایش نیروی ستادی باید از ظرفیت کمیسیون ها و پیوند آن به کمیسیونهای شهرستان استفاده کنیم.

به عقیده رییس اتاق ایران اقداماتی که اتاق برای تمرکززدایی انجام داده قابل تقدیر است که باید تداوم داشته باشد. دیپلماسی اقتصادی نیز بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد. شافعی در پایان گفت: تا الان اقتصاد به سیاست یارانه می داد الان باید کاری کنیم که سیاست به اقتصاد یارانه بدهد و امیدوارم از شرایط خوب پیش رو بتوانیم کمال استفاده را ببریم

 

کد خبر 12993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =