نقشه راه سیاست های پولی بانک مرکزی تبیین شد

مدیران عامل و مسئولان اعتبارات بانک‌ها در جلسه مشترک با رییس کل بانک مرکزی جزییات بانکی بسته اقتصادی دولت را تبیین کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، به گفته رئیس کل بانک مرکزی، اهمیت نقش بانک‌ها در خروج اقتصاد از رکود نیازمند حرکت هماهنگ بانک‌ها در مسیر رشد و پویایی خواهد بود و اجرای این طرح‌ها باید بدون تبعیض بوده و تمامی سطوح جامعه از آن برخوردار شوند.

ولی ­الله سیف کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، تسهیلات خرید خودرو، کالاهای واسطه‌ای و سایر کالاهای پردوام را به عنوان برنامه‌های مدون در این بسته برشمرد و افزود: سال گذشته با اولویت قرار دادن سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، نظام بانکی توانست نقش مهمی درحرکت اقتصاد برای خروج از رکود داشته باشد و در این مرحله قصد داریم با تامین مالی خریداران و ایجاد تقاضا تحریک تقاضا را از ناحیه جدید تکمیل کنیم.

وی در ادامه حمایت از تولیدکننده‌ و صنعت داخلی را از اولویت­های سیاست­های اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و تصریح کرد:  قصد داریم با ایجاد کار‌ت‌های خرید اعتباری و با استفاده از تجربه جهانی آن، توان داخلی چرخه اقتصاد را از سمت عرضه و نیز از ناحیه تقاضا با سرعت بیشتری به گردش درآوریم.

رییس شورای پول و اعتبار نیز در این جلسه تسهیلات کالاهای واسطه‌ای را به عنوان یکی دیگر از حمایت‌های بانک‌ها از صنعت برشمرد و ادامه داد: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اقلام مورد نیاز تولید کنندگان شناسایی شده و با شرایطی که اعلام می‌شود، در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در تیم اقتصادی دولت، جزییات کامل بانکی بسته اقتصادی دولت در نیمه اول آبان‌ماه اعلام خواهد شد و این برنامه به مدت شش ماه به اجرا درمی­آید.

کد خبر 131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =