FATF موضوعی تخصصی و ملی است

نوبخت: تاکنون ابهامات و اتهامات فراوانی در این زمینه مطرح شده که مسئولان ذیربط دولتی به ابهامات و حتی اتهامات پاسخ داده اند به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی که در برنامه زنده تلویزیونی به طور مستقیم به سوال ها پاسخ داد

سخنگوی دولت با تاکید بر این که دولت یازدهم در اقدامات و تصمیمات خود به مصالح کشور و منافع ملی توجه کافی دارد، گفت: انتظار داریم از تریبون نماز جمعه تقوا، عدالت، مسائل دینی و سیاست را ترویج کنند. محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به منتقدان FATF افزود: تاکنون ابهامات و اتهامات فراوانی در این زمینه مطرح شده که مسئولان ذیربط دولتی به ابهامات و حتی اتهامات پاسخ داده اند به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی که در برنامه زنده تلویزیونی به طور مستقیم به سوال ها پاسخ داد.
وی ادامه داد: صرف نظر از این که این نوع مباحث، مباحثی نیست که جمع بندی آن در رسانه ها و فضای مجازی و گفت و گوی مطبوعاتی رسیدگی شود، FATF موضوعی تخصصی و ملی است. سخنگوی دولت تصریح کرد: نظام اداری دچار درهم ریختگی نیست و هر کدام وظیفه خود را می دانیم. نوبخت همچنین اظهار داشت: از تریبون نماز جمعه انتظار داریم تقوا، عدالت، مسائل دینی و سیاست را ترویج کنند.
وی یادآور شد: از سوی دیگر در شورای عالی امنیت ملی که سران قوا ، فرماندهان نظامی و جمع از وزرا حضور دارند مباحثی که امکان دارد منافع ملی را مخدوش کند مورد بحث قرار می گیرد. سخنگوی دولت همچنین گفت: از جمع بندی شورای عالی امنیت ملی نسبت به این موضوع با خبر هستیم و هر بخشی که لازم باشد دبیر این شورا اطلاع رسانی می کند و جای این گونه مباحث شورای عالی امنیت ملی است. 
نوبخت افزود: احساس می کنم پرسش هایی در رسانه ها مطرح می شود که سوال شونده در شرایطی قرار می گیرد که برای توضیح، می بایست مطالبی را بیان کند که نباید در آن تریبون گفته شود همچنان که در تریبون دیگر کشورها نیز این گونه مباحث شنیده نمی شود. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسئولان در پاسخ به سوالی مجبور شد مطالبی را بیان کند که نباید مطرح می شد و نباید دشمنان ما می شنیدند و مورد سوءاستفاده از سوی رسانه های خارجی قرار گیرد. رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: ایران دشمنانی دارد، چرا چنین فضایی را بوجود می آوریم، به همین جهت در ارتباط با FATF شورای عالی امنیت ملی جمع بندی خود را داشته و اطلاع رسانی می کند. 
نوبخت همچنین در پاسخ به این که سخنگوی شورای نگهبان بحث بررسی FATF در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند، نظر دولت در این زمینه چیست، تصریح کرد: اگر به توضیحات تفضیلی سخنگوی شورای نگهبان دقت کنید، می بینید که مسئله را تایید می کند و در چارچوب قانون است و دولت نیز قبول دارد اگر هر جایی نیازی به اجازه مجدد باشد باید کسب شود ولی هیچگاه این مطلب را مطرح نکردند. 
وی ادامه داد: در ارتباط با FATF اگر دنبال پاسخ هستید از سوی مسئولین داده شده است ولی اگر قانع نشدید، قابل بررسی است. مثلا در موضوع قراردادهای نفتی دیدیم که مسئولان پاسخ های زیادی به برخی سوال ها داده اند همچنان که هنوز پرسش ها ادامه دارد ولی اگر قرار باشد به همین روش ادامه دهیم و قطر از منابع نفتی منتفع شود و ما بمانیم، درست نیست. 
سخنگوی دولت با تاکید بر این که جواب های دولت صریح و قانونی است ، گفت: دولت یازدهم تلاش کرد تا هر آنچه را که مدنظر سوال کنندگان است، اصلاح کند ولی هر از گاهی فردی یا کارشناسی نظری می دهد بنابراین دولت چه اقدامی باید انجام دهد تا این گونه نظرات را تامین کند. 
 

کد خبر 13120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =