بررسی مجدد واردات گندم از مهرماه

در حالی که نیاز ایران به واردات گندم یک میلیون تن تخمین زده می شود انتظار می رود دولت ایران پس از اتمام فصل برداشت گندم داخلی در ماه مهر، از سرگیری واردات گندم را مورد بررسی قرار دهد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از بلومبرگ، اتحادیه انجمن های صنایع غذایی ایران اعلام کرد، صنعت تولید آرد ایران برای تامین نیاز نانوایی ها و شیرینی پزی های داخلی تا ماه آوریل به واردات یک میلیون تن گندم با کیفیت نیاز دارد.
کاوه زرگران، دبیر کل این اتحادیه گفت، باید محموله هایی وارد شود تا با گندم ایرانی که معمولا دارای ترکیبات گلوتن پایین تی است، ترکیب شود.
ایران به این دلیل که میزان ذخایر و تولید گندم داخلی کافی بوده، از ابتدای سال مالی ای که از 21 مارس آغاز می شود، دستور توقف ثبت قراردادهای واردات گندم را صادر کرده است. این ممنوعیت در شرایطی که بازار جهانی با مازاد عرضه مواجه است، موجب کاهش تقاضا شده است.
زرگران گفت، شرکت های فعال در کشورهایی نظیر روسیه، آلمان و لیتوانی که قبل از این ممنوعیت قراردادهایشان را ثبت کرده بودند، در طی یک سال قبل از منقضی شدن ثبت قراردادهایشان، حدود یک میلیون تن گندم به ایران تحویل داده اند.
وی افزود، دولت ممکن است پس از  اتمام فصل برداشت گندم داخلی در ماه اکتبر، از سرگیری واردات گندم را مورد بررسی قرار دهد.
بر اساس برآورد وزارت کشاورزی آمریکا، ایران در سال جاری 15.5 میلیون تن گندم تولید خواهد کرد. این رقم بالاترین میزان تولید گندم ایران در طی 9 سال گذشته است.

کد خبر 13136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =