زمینه سازی رشد و اشتغال از دو مسیر

معاون رئیس جمهوری: صادرات از منطقه آزاد انزلی ۱۷ برابر رشد داشته است/دولت از دو مسیر فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و اتمام طرح های عمرانی، زمینه سازی برای رشد اقتصادی و اشتغال جوانان را دنبال می کند

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته در گیلان تشریح کرد: دولت از دو مسیر فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و اتمام طرح های عمرانی، زمینه سازی برای رشد اقتصادی و اشتغال جوانان را دنبال می کند.

محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران افزود: دولت به دنبال فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و یا واحدهایی است که با همه ظرفیت کار نمی کنند. همچنین به دنبال اتمام طرح های عمرانی که بهره برداری از آنها برای امسال پیش بینی شده بود، هستیم تا زمینه رشد اقتصادی و اشتغال جوانان فراهم شود.

وی گفت: برهمین اساس بالغ بر 160 هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعال کردن هفت هزار و 500 واحد تولیدی در سال جاری در نظر گرفته شد.

نوبخت با بیان اینکه طرح های عمرانی بخش دیگری از پروژه دولت برای فعال کردن عرصه اقتصاد است، گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال مربوط به مردم است، بنابراین دولت از طریق ارائه تسهیلات بانکی، به آنها کمک می کند اما طرح های عمرانی، مربوط به خود دولت است.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود، از اختصاص اعتبار 370 هزار میلیارد ریالی برای بهره برداری از طرح های عمرانی در کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: این اعتبار برای بهره برداری از طرح های عمرانی هزینه می شود که باید تا پایان سالجاری، به بهره برداری برسد. به گفته نوبخت، لیست طرح هایی که تا قبل از سال جاری باید مورد بهره برداری قرار بگیرند، در فرصتی مناسب به اطلاع مردم می رسد.

نوبخت روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز تشریح کرد: رئیس جمهوری، اشراف بسیار خوبی در مسائل اقتصادی دارند، ضمن اینکه مشاوران خبره ای نیز در این بخش فعالیت می کنند. وی ادامه داد: تیم اقتصادی دولت شامل وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های دیگر، کاملاً با هم هماهنگ هستند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت حتی یک لحظه نیز از رصد مسائل اقتصادی غفلت نمی کند و امروز، ایران از جمله کشورهای منطقه است که ثبات اقتصادی بالایی دارد.

وی با یادآوری اینکه دولت یازدهم نرخ تورم را از بالای 40 درصد به زیر 10 درصد رساند، این مهم را حاصل برنامه ریزی و تلاش فراوان تمامی ارکان و مجموعه دولت عنوان کرد.

نوبخت اضافه کرد: رشد اقتصادی کشور هم اکنون وضعیت خوبی دارد اما باید مراقب باشیم که با تزریق اعتبارات، زمینه افزایش تورم بوجود نیاید.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه عصر دیروز پس از مراسم کلنگ زنی اجرای 2 طرح عمرانی در منطقه آزاد انزلی، در نشستی با مسئولان این سازمان اظهار کرد: یکی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، توسعه مناطق آزاد بوده است. وی عملکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در زمینه رونق صادرات را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: میزان صادرات منطقه آزاد انزلی طی 2 سال اخیر، 17 برابر رشد داشته است.

نوبخت خاطرنشان کرد : در این مدت، 36 هزار میلیارد ریال سرمایه گزاری در منطقه آزاد انزلی انجام و بیش از هفت هزار و 600 فرصت شغلی در سطوح مختلف ایجاد و بخش هایی مانند شرکت های دانش بنیان مشغول کار شده اند.

وی با اشاره به این که میزان صادرات منطقه آزاد انزلی در آمار دوساله 17 برابر شده، افزود: این موضوع، نشان دهنده تلاش فراوان این مجموعه، فراهم سازی زیرساخت هایی همچون اسکله ، انبار و سیلو است.

نوبخت یادآور شد: با فعال شدن 40 واحد صنعتی، 900فرصت شغلی ایجاد شده که همه این فعالیت ها و تکمیل زیرساخت ها، نشانه انجام عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری به نوعی مطالبه گرانه از دولت خواستند که اقدامات انجام شده برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: درست است که منطقه آزاد انزلی پذیرای گردشگر است، اما مردم باید بدانند شما چه اقداماتی انجام داده اید.

با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دیروز (جمعه) ساخت سیلوی غلات و بلوار مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی آغاز شد. ساخت بلوار مجتمع بندری کاسپین به طول 2.3 کیلومتر با اعتبار 70 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد انزلی و احداث سیلوی غلات با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام می شود.

کد خبر 13146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =