چرا نتایج تعامل دولت و بخش خصوصی محسوس نیست؟

رکود اقتصادی باعث شده است نتایج تعامل سازنده دولت و بخش خصوصی محسوس نباشد. کیمیایی معتقد است با کاهش رکود، نتایج این تعامل بیش از گذشته بروز می کند

احمد کیمیایی اسدی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه پس از روی کارآمدن دولت یازدهم تعامل بین بخش خصوصی و دولت تقویت شده است گفت: دولت در تصمیم گیری ها نظر کارشناسی بخش خصوصی را جویا می شود و این نشانه خوبی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: شرایط اقتصادی ایران به دلیل کاهش قیمت نفت خوب نیست. اقتصاد کشورمان به دلیل وابستگی به نفت دچار رکود شده است و این رکود نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای وابسته به نفت بروز کرده است. درآمدهای کشور در شرایط فعلی کاهش یافته است و هزینه ها به همان نسبت باید کاهش پیدا کند. سرعت گردش پول در اقتصاد ایران پایین است و همین رکود باعث شده است اثرات تعامل مثبت دولت و بخش خصوصی و اعمال نظرات کارشناسانه بخش خصوصی محسوس نباشد.

این فعال صنعت  نساجی با تاکید بر اینکه با کاهش رکود نتایج همکاری بخش خصوصی و دولت آشکار می شود گفت: مطالبات بخش خصوصی متفاوت از خواست های دولت نیست. تک نرخی کردن ارز یکی از مسائل مطرح در شعارهای انتخاباتی رییس دولت یازدهم است که در حال حاضر با وسواس خاصی پیگیری می شود. این در حالی است که تک نرخی شدن ارز می تواند با رونق صادرات غیرنفتی به افزایش درآمدهای کشور منجر شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: بخش خصوصی دچار چالش هایی دیگری با اداره مالیات، تامین اجتماعی و دیگر ادارات دولتی است که توانستیم در سال های گذشته با تعامل موثر با این سازمان ها از مشکلات بنگاه ها کم کنیم. روابط در حال حاضر سازنده و دوطرفه است هرچند دولت به دلیل محدودیت های مربوط به منابع مالی در مواردی قادر به تحقق مطالبات بخش خصوصی نیست اما قدم های مثبتی در جهت تعامل با فعالان این بخش برداشته است. 

کد خبر 13161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =