اهمیت رفتار پایدار و بلندمدت در سیاست پولی

پرویزیان: پایبندی سیاستگذار پولی به سیاست های اعلامی را شاهد هستیم و امیدواریم مجموعه ای از سیاست هایی که نیاز است برای تکمیل اجرای سیاست های قبلی به کار گرفته و اتخاذ شود و سرعت در تصمیم گیری به وجود بیاید تا رونق و شادابی در چرخه اقتصادی کشور ایجاد شود

کوروش پرویزیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و رئیس کانون بانک های خصوصی گفت: در حوزه پولی موضوعی که خیلی مهم است، رفتار پایدار و بلندمدت مربوط به سیاست های پولی است که باعث بهبود در کسب و کار مردم و اطمینان بخشی به رفتارهای فعالین اقتصادی است. استقلال سیاستگذار پولی این امکان را می دهد که به طور بلندمدت فکر کند.

مدیرعامل بانک پارسیان در نشست خبری شانزدهمین سالگرد تاسیس بانک پارسیان افزود: در چند سال گذشته موضوع تورم به عنوان یک سرفصل مهم سیاستگذاری پولی مورد توجه بوده نه تنها از سوی سیاستگذار پولی مورد توجه و حمایت بوده بلکه دولت نیز از آن حمایت کرده است. سیاست های گذشته این سیاست را حمایت کرده و رسانه ها نیز به استقرار آن کمک کرده اند.

رییس کانون بانک های خصوصی افزود: بانک مرکزی نیز یک سیاست و تدبیر مناسبی را در خصوص تورم اتخاذ کرده است.

پرویزیان گفت: پایبندی سیاستگذار پولی به سیاست های اعلامی را شاهد هستیم و امیدواریم مجموعه ای از سیاست هایی که نیاز است برای تکمیل اجرای سیاست های قبلی به کار گرفته و اتخاذ شود و سرعت در تصمیم گیری به وجود بیاید تا رونق و شادابی در چرخه اقتصادی کشور ایجاد شود.

وی به موضوع پرداخت تسهیلات برای خرید کالای ایرانی و ۱۱۰ هزار خودرو برای رونق دهی به بازار اشاره کرده و افزود: در سال جاری نیز با دستورالعمل بانک مرکزی بانک ها از مهرماه کارت های اعتباری سه رنگ را صادر می کنند و امیدواریم به رونق اقتصادی کمک کند.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت:‌ خوشبختانه بعد از توافقات و اتفاقاتی که در زمینه مناسبات خارجی رخ داد، بحث اعتمادسازی فیمابین نهادهای پولی داخلی و خارجی در حال انجام است و جریان بی اعتمادی به شبکه بانکی ایرانی در حال فروپاشی است. البته شاید توقعات و انتظاراتی که از این موضوع وجود داشت، فراتر بود بخشی از آن مربوط به استانداردهای بانکی و بخش دیگر مربوط به اقتضائات خاص است و محدودیت هایی که طرف خارجی بعضا ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اگر در کنار منابعی که در داخل وجود دارد، منابع خارجی نیز به اقتصاد تزریق شود، جریان ریالی موجود می تواند با منابعی که از خارجی وارد می شود ظرفیت بالاتری برای اقتصاد کشور به وجود بیاورد و ما انواع طرح های تولیدی و اقتصادی نیمه تمام کشور را تکمیل کنیم و شاید به جبران کاهش بهای نفت کمک کند یا با فرایند کسب اعتبار و اعتبار مجدد از بانک های خارجی این فرایند به اقتصاد ما کمک بیشتری کند و شرایط بهتر شود.

وی با اشاره به سفر هیات های مختلف خارجی به کشور با کمک اتاق های بازرگانی ایران و تهران گفت: در سفرهایی که برای ارزیابی همکاری ها صورت گرفت، شاهد علاقمندی این هیات ها برای افزایش همکاری ها هستیم.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ایبنا، پرویزیان با اشاره به موضوع حمایت از کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان گفت: کارگروه مشخصی را به این بخش تخصیص دادیم و منبع مشخصی را برای کسب و کارهای کوچک اختصاص دادیم تا سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی بانک مرکزی را دنبال کنیم. تا ایجاد اشتغال با بکارگیری ایده های خود را اجرایی کنند.

وی افزود: روز گذشته، شعبه جدیدی را افتتاح کردیم که در حقیقت یک مگامال بانکی است و می تواند همه خدمات را به مشتریان ارائه دهد.

رییس کانون بانک های خصوصی توضیح داد: اگر مردم نیاز به خرید لیزینگ داشته باشند این بخش مهیاست، اگر نیاز به خدمات بیمه ای داشته باشند به ویژه بیمه های زندگی، این خدمات بیمه ای را نیز از مگامالی که راه اندازی کرده ایم، می توانند استفاده کنند.

به گفته وی، همچنین صندوق های سرمایه گذاری با سود ثابت و صندوق امانات نیز بخش دیگری از فعالیت های این مگامال است.

کد خبر 13173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =