تشکیل کمیته حل موانع مالیاتی بخش خصوصی

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران می‌گوید اصلاح قوانین و مقررات امور مالیاتی و تامین اجتماعی درحال حاضر از اصلی‌ترین حوزه‌هایی است که این کمیسیون مشغول کار و بررسی روی آن است.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران می‌گوید اصلاح قوانین و مقررات امور مالیاتی و تامین اجتماعی درحال حاضر از اصلی‌ترین حوزه‌هایی است که این کمیسیون مشغول کار و بررسی روی آن است.

محمدرضا نجفی‌منش می‌گوید: درباره اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات تامین اجتماعی و قوانین مالیات تصمیم‌گیری‌هایی در کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق تهران صورت گرفته است و نتایج آن از طریق هیات رئیسه اتاق در جلسه با هیات نمایندگان به شور گذاشته شده و مصوب شده است.

او با اشاره به اینکه اکنون این مصوبات در حال پیگیری است می‌گوید: به صورت کلی مشکلات ما در حوزه تامین اجتماعی به دو چالش برمی‌گردد؛ تامین اجتماعی خرید و فروش را پیمان تلقی می‌کند و مالیات پیمان را تقاضا می‌کند در صورتی که ما برای کسی که کار را در کارگاه خود انجام بدهد دیگر مالیات نداریم. دیگری هم رسیدگی 10 ساله به پرونده‌هاست که ما اعتقاد داریم باید حداکثر این رسیدگی 6 ماهه تا یک ساله باشد نه اینکه بعد از چند سال بخواهند به پرونده‌ها دائم و دوباره رسیدگی کنند، زیرا در این شرایط اصلا آرامش اقتصادی بنگاه‌ها و واحدها به هم می‌ریزد.

او در ادامه درباره پیگیری اصلاح این امور و مذاکرات با مسئولان سازمان تامین اجتماعی، می‌گوید: این موضوعات و چالش‌ها حتی به اطلاع معاون اول رئیس‌جمهور هم رسیده است و با مسئولان تامین اجتماعی هم جلسات مفصلی داشتیم اما هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده است. با این وجود ما همچنان در حال پیگیری هستیم.

او در ادامه درباره اصلاح مقررات و مشکلاتی که فعالان بخش خصوصی با سازمان امور مالیاتی هم دارند، گفت: مذاکرات مختلفی هم در این زمینه صورت گرفته است و حتی آقای تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی، یک جلسه مهمان هیات نمایندگان اتاق تهران بودند و موضوعات مختلف و چالش‌های این حوزه با ایشان مطرح شد و قرار گذاشتند که کمیته‌ای برای بررسی امور با حضور نمایندگان اتاق تهران و سازمان امور مالیاتی تشکیل شود که ما اکنون درحال پیگیری برای تشکیل این کمیته و حل‌و‌فصل امور از طریق آن هستیم.

 

سایت خبری اتاق تهران

کد خبر 13174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =