تاکید بر جذب سرمایه ۷ میلیارد دلاری

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر پیگیری تکمیل و اجرای طرح جامع مالیاتی کشور، خواستار طراحی نقشه راه توسعه صادرات غیرنفتی در وزارت اقتصاد شد

به گزارش اگزیم نیوز، اسحاق جهانگیری با ملی دانستن پروژه های وزارت اقتصاد از عملکرد این وزارتخانه قدردانی کرد و پیشبرد پروژه های مزبور را حائز اهمیت فراوان دانست. جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و به ارزیابی پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال جاری پرداخته شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به منظور توسعه صادرات غیرنفتی از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست با تدوین نقشه راه این مهم را تحقق بخشد. رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست در کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه، در راستای تحقق رویکرد برونگرایی اقتصاد مقاومتی، موانع پیش روی توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی را بررسی کنند.

جهانگیری در ادامه این جلسه با بیان اینکه برخی طرح ها و پروژه های اولویت دار سال ۹۵ با آثار مثبت بیشتری برای مردم و فعالان اقتصادی همراه هستند گفت: رضایتمندی و رفاه مردم از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار بوده و لازم است برای شناسایی و اجرای اینگونه طرح ها نظیر بهبود فضای کسب و کار و استقرار دولت الکترونیک تمرکز ویژه ای معطوف شود تا شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر مردم از نتایج طرح ها و برنامه های دولت باشیم.

وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر پیگیری برای تکمیل و اجرای طرح جامع مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: موضوع مالیات از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است و انتظار می رود طرح جامع مالیاتی هرچه سریعتر تکمیل و اجرا شود.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور افزود: یکی از برنامه های اولویت دار وزارت امور اقتصادی و دارایی، جذب ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی است که باید با جدیت هرچه بیشتر دنبال شود تا شاهد آثار مثبت آن در اجرای طرح ها و پروژه های اقتصادی کشور باشیم. در این جلسه که با حضور وزیر اقتصاد و برخی از مدیران ارشد وزارت اقتصاد برگزار شد گزارشی از پیشرفت پروژه های اولویت دار وزارت اقتصاد ارائه شد.

کد خبر 13200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =