تحریک تقاضای خانوار با کارت های اعتباری محقق می شود

براساس دستورالعمل بانک مرکزی، بانک ها از ابتدای مهرماه با توجه به اعتبارسنجی مشتریان خود سه کارت اعتباری طلایی، نقره ای و برنزی به ترتیب با ۵۰، ۳۰ و ۱۰ میلیون تومان اعتبار برای متقاضیان صادر خواهند کرد. روز گذشته مدیران عامل بانک های ملی و ملت از عرضه کارت های اعتباری مرابحه این بانک ها در ‌آینده نزدیک خبر دادند

بانک مرکزی اخیراً دستورالعمل جدید کارت اعتباری مرابحه را با هدف تسهیل استفاده از کارت‌های اعتباری، رفع برخی ابهامات و انطباق هرچه بیشتر آن با شرایط و مقتضیات روز کشور و تحریک تقاضا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. اهم تغییرات اعمال‌شده در دستورالعمل جدید براساس گزارش بانک مرکزی شامل ۴ مورد و بصورت ایجاد امکان بازپرداخت به صورت نسیه با اقساط ۱۲ تا ۳۶ ماهه علاوه بر نسیه دفعی، الزام به تخفیف اقساط زود پرداخت متناسب با مدت باقی‌مانده تا سررسید، عدم دریافت سود از مشتری در صورت توافق مؤسسه اعتباری و پذیرنده کارت و ایجاد امکان واریز وجه به کارت اعتباری می باشد.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی، بانک ها از ابتدای مهرماه با توجه به اعتبارسنجی مشتریان خود سه کارت اعتباری طلایی، نقره ای و برنزی به ترتیب با ۵۰، ۳۰ و ۱۰ میلیون تومان اعتبار برای متقاضیان صادر خواهند کرد. روز گذشته مدیران عامل بانک های ملی و ملت از عرضه کارت های اعتباری مرابحه این بانک ها در آینده نزدیک خبر دادند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت، هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل این بانک گفت: بانک ملت از ابتدای مهرماه براساس دستور العمل اجرایی صادره از سوی بانک مرکزی، نسبت به اعطای کارت های اعتباری مرابحه در سه سطح طلایی با سقف فردی 500 میلیون ریال، نقره ای با سقف فردی 300 میلیون ریال و برنزی با سقف فردی 100 میلیون ریال اقدام خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند درخواست خود را به همراه مدارک و مستندات لازم به یکی از شعب بانک ملت ارایه و در صورت احراز شرایط و ضوابط اعتباری بانک از جمله توانمندی مالی، نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.
مدیرعامل بانک ملت، نرخ سود تسهیلات کارت اعتباری مذکور را 18 درصد و بازه زمانی بازپرداخت آن را 12 تا 36 ماه ذکر کرد.
وی اظهار داشت: مقاطع صدور صورتحساب به صورت ماهیانه خواهد بود و دارنده کارت در صورتی که تا 7 روز پس از صدور صورتحساب نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کند، به میزان خالص تسهیلات تسویه شده، اعتبار کارت وی مجددا شارژ خواهد شد، در غیر این صورت تقسیط بدهی حداکثر تا 36 ماه انجام خواهد شد.
بانک ملی ایران نیز در این ارتباط در آینده نزدیک اقدام به عرضه کارت های اعتباری می کند.

کارت های اعتباری سالهاست که به کانال اصلی مبادلات پولی دنیا تبدیل شده است؛ این کارت ها در کنار مزایای گسترده، نگرانی هایی نیز ایجاد کرده است که از جمله آن می توان به مشکل وصول مطالبات توسط سیستم بانکی و همچنین تبدیل شدن افراد به بدهکارانی همیشگی، اشاره کرد.فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی در این باره گفته است: این کارت ها برای تامین تسهیلات خرد و ایجاد رضایت بیشتر هموطنان گرامی در استفاده از تسهیلات خرد بانکی است و برای هر متقاضی واجد شرایط، بر اساس اعتبار سنجی و بررسی توان پرداخت شهروندان، یک کارت اعتباری اعطا می شود.

 

 

کد خبر 13202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =