استراتژی ارتقای تولید موازی با قطع قاچاق

در کنار مبارزه با قاچاق کالا باید کیفیت و قیمت کالاهای تولید داخل مناسب باشد و نباید فراموش کرد بخش قابل توجهی از کالاهای تولید داخل در مقایسه با قیمت کالاهای قاچاق از قیمت بالای برخوردار هستند؛بنابر این برای ریشه کن شدن پدیده قاچاق باید محصولات تولید داخل از لحاظ کیفی ارتقا یابند و قیمت های کالای تولید داخل نیز کاهش یابد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس،گفت: در حالی برای مبارزه با قاچاق با فروشنده ها و مغازه داران خرد مبارزه جدی می شود که قاچاقچیان بزرگ حجم قابل توجهی کالای قاچاق با کانتینر و کشتی وارد کشور می کنند.

سیدحسن حسینی شاهرودی با تاکید بر لزوم مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق،گفت: جمع آوری کالای قاچاق در مغازه ها و خرده فروشی ها اقدام مناسبی در راستای مبارزه با قاچاق است، البته همراه با این کار باید کارهای اساسی دیگری صورت گیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی،افزود:برخورد انتظامی با قاچاق کالا بخشی از مبارزه با قاچاق است و نباید فراموش کرد پیش از برخورد با کالای قاچاق باید علت وجود کالای قاچاق در بازار مشخص شود.

باید با قاچاقچیان بزرگ مبارزه جدی شود

حسینی شاهرودی ضمن تاکید بر مقابله با قاچاقچیان بزرگ و سازمان یافته ادامه داد: در حالی برای مبارزه با قاچاق با فروشنده ها و مغازه داران خرد برخورد جدی می شود که قاچاقچیان بزرگ حجم قابل توجهی کالای قاچاق با کانتینر و کشتی وارد کشور می کنند، بنابراین باید با قاچاقچیان بزرگ مبارزه جدی شود و اگر اقداماتی در این رابطه صورت گرفته، باید اطلاع رسانی شود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه گلوگاه های قاچاق باید شناسایی و با آنها برخورد جدی صورت گیرد،یادآور شد: برخورد با عوامل دسته چندم در توزیع قاچاق تاثیر کمی در مبارزه و جلوگیری از قاچاق دارد و در این زمینه باید کار اساسی صورت گیرد.

درکنار مبارزه با قاچاق کالا،باید کیفیت و قیمت کالاهای تولید داخل مناسب باشد

وی با بیان اینکه برای استفاده از کالاهای داخلی باید فرهنگ سازی صورت گیرد، افزود: در کنار مبارزه با قاچاق کالا باید کیفیت و قیمت کالاهای تولید داخل مناسب باشد و نباید فراموش کرد بخش قابل توجهی از کالاهای تولید داخل در مقایسه با قیمت کالاهای قاچاق از قیمت بالای برخوردار هستند؛بنابر این برای ریشه کن شدن پدیده قاچاق باید محصولات تولید داخل از لحاظ کیفی ارتقا یابند و قیمت های کالای تولید داخل نیز کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به عزم راسخ مجلس درمبارزه با قاچاق کالا و ارز،تصریح کرد:برخورد بخشی در مبارزه با موضوع قاچاق کالا اثر قابل توجهی در مبارزه با قاچاق ندارد، بنابر این باید همه جانبه با این مشکل مبارزه کرد.

کد خبر 13209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =