احیای خطوط بازرگانی کشتیرانی ایران به اروپا، مدیترانه و آمریکای جنوبی

تهران- ایرنا- مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از احیای خطوط بازرگانی به اروپا، مدیترانه و آمریکای جنوبی خبرداد و گفت: با آغاز فعالیت نمایندگی های ما در خارج از کشور، به دنبال توسعه سرویس های بین المللی هستیم

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی روز سه شنبه در بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور افزود: با رفع محدودیت ها و امضای موافقتنامه با شرکت های مهم دریایی و ارائه سرویس های مناسب به مشتریان، بار دیگر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را در سطح بین المللی ارتقا داد.
وی اظهار داشت: در دوران پسا تحریم موفقیت های زیادی نصیب جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اقتصادی شده است به طوری که با انتقال فناوری ها و تکنولوژی های جدید و با استفاده از ظرفیت های منطقه ای در صدد تسهیل صادرات خود هستیم.
سعیدی با بیان اینکه باید از ظرفیت های منطقه ای، آسیای میانه و کریدور شمال - جنوب باید توسعه حمل و نقل دریایی در ایران مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به جمعیت 430 میلیون نفری در آسیای میانه و داشتن مرز خاکی با هفت کشور منطقه، باید از این ظرفیت عظیم در محور جاده ابریشم بیش از پیش استفاده کنیم.
سعیدی تصریح کرد: ایجاد ارتباط با همه کشورهای جهان از مهمترین سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران است و در راستا باید از مشارکت شرکت های معتبر جهانی در اپراتور ترمینال های بندری استفاده کنیم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: بهره گیری از ظرفیت های تاسیسات دریایی و کشتی سازی داخلی باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا با غیبت کشتیرانی ایران در حوزه دریا، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس توانستند خود را در حوزه دریا و بندر تقویت کرده و جایگاه خود را ارتقا دهند.
وی گفت: به علت تحریم های ظالمانه در گذشته، امکان توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت اما با توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام بسیاری از محدویت ها برطرف شده است.
سعیدی تاکید کرد: امروز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانسته است تا 580 میلیون دلار پوشش های بیمه ای برای ناوگان خود از شرکت های معتبر جهانی اخذ کند.
وی افزود: علاوه بر این شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران موفق شده است برای پوشش بیمه ای ناوگان خود، پوشش های مناسبی را از شرکت های معتبر بیمه ای جهان دریافت کند.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: 95 درصد مشکلات کشتیرانی در جهان برای ناوگان تجاری ایران برطرف شده و پنج درصد باقیمانده نیز مربوط به شرکت های خارجی است که امیدواریم آنها نیز بزودی برطرف شود.
وی یادآور شد: در دوران پسا تحریم تمام نمایندگی های این شرکت در جهان فعال شده و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اکنون شرکت های مشترک زیادی را با کشورهای آلمان، هلند بلژیک، ایتالیا، چین، سنگاپور و ترکیه در سطح بین المللی ایجاد کرده است.
وی در پایان با اشاره به وضعیت سوخت گیری ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون با همکاری منطقه آزاد قشم مرکز سوخت رسانی در خلیج فارس با ظرفیت 100 هزار تن سوخت آماده شده است و امیدواریم در آینده ظرفیت سوخت رسانی به کشتی ها را به 500 هزار تن افزایش دهیم.
بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور با موضوع دریا و کشتیرانی ضرورت اجتناب ناپذیر توسعه کشور به میزبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روزهای ششم و هفتم مهرماه سال جاری در تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 13311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =