کاهش تعرفه صادراتی برخی اقلام

واعظی با تاکید بر اینکه دولت توان کمک به بخش صادرات را ندارد، گفت: تعرفه صادراتی برخی اقلام تا پایان سال کاهش می یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت توان کمک به بخش صادرات را ندارد، گفت: تعرفه صادراتی برخی اقلام تا پایان سال کاهش می یابد. محمود واعظی در نشست با بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، گفت: دولت و هم بخش خصوصی در اینکه باید صادرات صورت بگیرد اتفاق نظر دارند ولی دولت پولی برای کمک به صادرات ندارد و با توجه به کاهش شدید قیمت نفت دولت در حال مدیریت کشور است. وی افزود: اکنون تمام هدفمان این است که بخش هایی که بسیار ضروری است حمایت شوند و نباید فکر نکنید دولت اعتبارات دارد و به صادرات نمی دهد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در روسیه دنبال این هستیم که تعرفه را به صفر برسانیم و این مذاکرات در سطح دو رئیس جمهوری  اتفاق افتاده است. او با بیان اینکه در این سه سال هیچ مصوبه ای در دولت نبوده که مصوبه قبل خود را نفی کرده باشد، افزود: اینکه می گویند اقتصاد سرگردان است درست نیست و بسیاری از کشورهای غربی خواستار استفاده از تجارب ما در زمان تحریم هستند. واعظی با بیان اینکه سیاست روحانی از روز اول  چابک کردن دولت، نظارت و هدایت دولت بود، اظهار کرد:  اکنون تراز بازرگانی کشور ما مثبت شد  و برای صادرات ارزش قائل هستیم.

وی افزود: تا  اواخر  امسال قرار است در برخی از اقلام تعرفه ها را کاهش داده و تا پایان سال به صفر برسانیم. وزیر ارتباطات با بیان اینکه چندان به مشوق های صادراتی امیدوار نیستم ولی آن دنبال خواهم کرد، عنوان کرد: صندوق توسعه می تواند به اقتصاد مازندران کمک کند. وی با بیان اینکه قیمت شیر باید مبنا داشته باشد، افزود: برخی از شرکت های بزرگ صادراتی زنجیره تولید دارند و این قیمت شیر برای مصرف مردم است و کسی که بخواهد وارد بازار صادراتی شود باید روش های دیگری را اتخاذ کند.

واعظی با اشاره به اینکه تمام کشورهایی که مشوق صادراتی دارند فقط برای راهگشایی و معرفی برند خاص تسهیلات می دهند، عنوان کرد: قیمت شیر در ایران دو برابر قیمت جهانی است؛ شرکت های لبنی بزرگ تا زمانی که بخش خصوصی ایران در دنیا شناخته نشده باشد اقتصادش شکوفا نمی شود از سویی مهم ترین بخش در اقتصاد ایران این است که بخش خصوصی معنای واقعی رقابت را بداند.

کد خبر 13335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =