اندونزی، اقتصادی برجسته در میان کشورهای نوظهور

به گزارش شبکه CNBC، این روزها به غیر از چین و سنگاپور که محورهای رشد اقتصاد منطقه‌ای آسیا محسوب می‌شوند، کشورهای دیگری در این منطقه شاخص شده‌اند

به گزارش شبکه CNBC، این روزها به غیر از چین و سنگاپور که محورهای رشد اقتصاد منطقه‌ای آسیا محسوب می‌شوند، کشورهای دیگری در این منطقه شاخص شده‌اند. اندونزی با برخورداری از یک اقتصاد داخلی قوی و استقبال دولت این کشور از ایجاد اصلاحات در بازار، به تدریج در حال کسب اعتبار در اقتصاد جهانی است. با در نظر گرفتن این موضوع، اندونزی اخیرا شاهد بیشترین رشد خود در بیش از سه سال گذشته بوده است.

کلایتون فرسک، مدیر پورتفوی صندوق مدیریت پول Stadion، واقع در ایالت جورجیای آمریکا که نزدیک به 4 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند، اخیرا به CNBC گفته که «اندونزی در سال جاری یکی از بهترین عملکردها را در میان اقتصادهای نوظهور داشته است.» فرسک با اشاره به این که اشتغال در این کشور افزایش و نرخ بهره رو به افول  است افزود: «این کشور بعد از تجربه یک کاهش رشد ثابت از سال 2010 تا اواسط سال 2015، اکنون روند جدیدی را طی می‌کند و شاهد پیشرفت‌های کوچکی از اواخر سال گذشته بوده است.»

با این که رشد اقتصادی کند چین به دیگر اقتصادهای در حال توسعه منطقه سرایت پیدا کرده، اما اندونزی فعلا از این بحران دور مانده است. اوایل امسال، نماینده صندوق بین‌المللی پول در اندونزی، به دولت این کشور برای رقابت اقتصادی اعتبار بخشید و این نهاد پیش‌بینی کرده اقتصاد اندونزی تا 5 درصد در سال جاری رشد کند. تحلیل‌گران می‌گویند با توجه به این که بیشتر اقتصادهای بزرگ دنیا همچنان درگیر سیاست‌های پولی هستند، موفقیت اقتصادی اندونزی بسیار تاثیرگذار است.

جمعیت زیاد و جوان اندونزی نیز آمارهای جمعیتی مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران به نمایش گذاشته است؛ از جمله نرخ بالای امید به زندگی و باروری. طبق آمار بانک جهانی، تقریبا 67 درصد جمعیت اندونزی بین 15 تا 64 سال سن دارند و میانگین سنی در این کشور کمتر از 30 سال است. با این که نرخ رشد سرانه اندونزی کمتر از چین و همسایه آن مالزی است، اما جمعیت جوان و عمدتا طبق متوسط این کشور می‌تواند چشم‌انداز بلند مدت مثبتی را برای رشد فراهم کند.  این آمارها به علاوه نرخ پایین تورم 3 تا 5 درصدی در اندونزی، باعث شده این کشور به بازار جذابی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

کد خبر 13360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =