سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور مصوب شد

شهرکرد - ایرنا - معاون سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی ۶ ماه نخست سال جاری در کشور مصوب شده است

اکبر قهرمانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی و مصوب در کشور 6 میلیارد دلار بود که پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش یابد. 
وی ادامه داد: این میزان سرمایه گذاری به طور عمده از سوی سرمایه گذاران کشورهای اروپایی و آسیایی و در طرح های مختلف مصوب شده است. 
قهرمانی تصریح کرد: در دوران پسابرجام شرایط سرمایه گذاری خارجی در کشور وضعیت مناسب تری یافته و موانع بانکی برای نقل و انتقالات ارزی تا حدودی مرتفع شده است.
وی در زمینه اقدام های دفتر سرمایه گذاری خارجی و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای جذب سرمایه های خارجی در کشور اظهارکرد: این دفتر به دنبال تامین مالی خارجی به روش قرضی برای طرح های داخلی در دوره پسابرجام است و در این راستا اقداماتی برای تعامل با برخی کشورها در دست اجرا دارد.
قهرمانی، تامین یک میلیارد دلاری نیاز مالی طرح پتروشیمی لردگان و فولاد سفید دشت بروجن استان چهارمحال و بختیاری از منابع مالی خارجی را نمونه ای از این اقدام ها عنوان کرد.
وی تاکید کرد: به رغم مشکلات موجود به دلیل تحریم های چندین ساله و تاثیر این تحریم ها در روابط خارجی کشور، مذاکرات جدی با اعتبار دهنده های خارجی از کشورهای آسیایی نظیر ژاپن، چین، کره جنوبی و هند آغاز شده و کشور ما برای تجهیز و تامین مالی طرح ها در حال مذاکره با کشور ایتالیا و آلمان است. 
وی افزود: با تامین اعتبار از سوی منابع خارجی، تمامی طرح های خصوصی و دولتی کشور از مزایای این اعتبارات بهره می برند. 
معاون و کارشناس مسئول سرمایه گذاری خارجی، کارشناس خطوط اعتباری دفتر وام، مجامع و موسسات بین المللی و معاون نیروی انسانی سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای شرکت در کارگاه آموزشی روش های تامین مالی بین المللی به شهرکرد سفر کرده است. 

کد خبر 13366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =