صادرات هفت میلیارد و ۹۱۴ میلیون دلار کالا از بنادر استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل گمرک های استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ارزش صادرات کالا از بنادر این استان به خارج از کشور هفت میلیارد و ۹۱۴ میلیون دلار بود

به گزارش ایرنا، بهنام نوروزی دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: در مدت یاد شده میزان صادرات کالا از 15 گمرک استان بوشهر با احتساب میعانات گازی به بیش از 20 میلیون و 675 هزار تن رسید.
وی یادآورشد: در نیمه نخست سال جاری صادرات کالا از گمرک های استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 51 درصد و از لحاظ ارزش 9 درصد افزایش یافت.
مدیرکل گمرک های استان بوشهر گفت: بدون احتساب میعانات گازی 11 میلیون و 78 هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و 157 میلیون دلار از گمرک های استان بوشهر صادر شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته 29 درصد افزایش وزنی و از لحاظ ارزشی بدون تغییر اعلام شده است.
نوروزی افزود: میعانات گازی و محصولات پتروشیمی بیشترین محموله های صادراتی از بنادر استان بوشهر است .
وی گفت: مقصد بیشتر محصولات صادراتی گمرک های استان بوشهر کشورهای ویتنام ، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، پاکستان و ایتالیا است.
نوروزی یادآورشد:عمده کالاهای صادراتی از گمرک های استان شامل کودهای معدنی، سنگ، ماهی، میگو و محصولات پتروشیمی است.
وی همچنین با اشاره به کاهش واردات کالا از گمرک های استان بوشهر یادآورشد: در نیمه نخست امسال 519 هزار تن کالا به ارزش 57 میلیون دلار از گمرک های استان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش دارد.
مدیرکل گمرک های استان بوشهر گفت: موز، برنج، لاستیک خودرو، ماشین آلات و مواد اولیه عمده محصولات وارداتی از گمرک های استان بوشهر است.
نوروزی در ارتباط با درآمدهای گمرکی استان بوشهر نیز گفت: در مدت یاد شده 10 هزار و 843 میلیارد ریال درآمد در گمرک های استان بوشهر حاصل شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک های استان گفت: سامانه یاد شده در گمرک های منطقه ویژه اقتصادی یک و 2 بوشهر، گناوه، دیلم، بندریگ و منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی راه اندازی شده و انجام این مهم در بندرهای بوالخیر، دیر و کنگان نیز مراحل پایانی خود را سپری می کند.
نوروزی یادآور شد: سامانه جامع امور گمرکی در تسهیل واردات کالا، شفاف سازی، سرعت بخشی در روند تجارت سالم و کاهش هزینه فرایند واردات کالا و همچنین جلوگیری از تخلف نقش چشمگیری دارد.

کد خبر 13396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =