بانک ریل سوییس، همکاری اش با ایران را آغاز کرد

اوایل مهرماه هیاتی متشکل از تولیدکنندگان ایرانی به سوییس سفر کرد. این هیات که با برنامه ریزی اتاق مشترک ایران و سوییس و رییس این اتاق یعنی شریف نظام مافی به این سفر رفته بود، توانست دستاوردهای مختلفی به دست آورد

به گفته نظام مافی، هدف اصلی ما برای همکاران سوییسی این است که ایران را به عنوان یک کشور هدف برای سرمایه گذاری و تجارت نگاه نکنند، ما می خواهیم آنها ایران را به عنوان پل اقتصادی برای توسعه در منطقه برای کشورهای همجوار و تولید و همکاری های صنعتی بلندمدت نگاه کنند.
رییس اتاق ایران سوییس درباره دستاوردهای این سفر به سایت خبری اتاق تهران گفت: این سفر خیلی مطلوب بود و حتی بیش از آن چیزی که انتظار داشتیم اتفاقاتی رخ داد. به هرحال براساس صحبت های او، هیات ایرانی که در این سفر حضور داشتند، شرکت های فعال و خوبی بوده اند.
نظام مافی ادامه داد: در این سفر شرکت های ایرانی این امکان را داشتند تا با همکاران سوییسی ارتباط بگیرند. هیات ایرانی از دانشگاه پلی تکنیک، WTO بازدید کرد و همچنین در اتاق های سوییس و ژنو نشست هایی برگزار شد.
براساس صحبت های او، همکاری بانک های سوییسی با فعالان اقتصادی در این سفر ممکن شد. او تاکید کرد: با نشست های مختلفی که انجام شد، بانک ریل اعلام کردند که برای ایرانی ها و شرکت های ایرانی در ژنو و دبی گشایش حساب انجام می دهد. به این ترتیب ایرانی ها می توانند از هر نقطه ای در جهان پول انتقال دهند. به هرحال این اولین بانک متوسط است که همکاری با ایرانی ها را آغاز کرده است. 
نظام مافی همچنین گفت: شروع همکاری بانک ریل سوییس با ایران تازه آغاز ماجراست و از این به بعد همکاری های بیشتری را شاهد خواهیم بود. 
رییس اتاق ایران و سوییس اضافه کرد: در این سفر در نشست هایی که در اتاق های بازرگانی رخ داد توافقاتی انجام شد. آقای سلطانی، نایب رییس اتاق ایران تقاضا کردند که سالی دو مرتبه هم از طرف اتاق سوییس و هم از طرف اتاق ایران سوییس هیات هایی هم به ایران و هم به سوییس سفر کنند. البته شرط اصلی این است که سفر هیات ها تخصصی باشد و کلی نباشد. همچنین صحبت هایی شد تا همکاری های بیشتری در زمینه های صنفی مکمل دو کشور صورت بگیرد، صنف هایی مانند دارویی، انرژی. همچنین قرار شد تا از سرویس های مهندسی از نیروهای بالقوه ایرانی برای دادن خدمات استفاده کنند.
به گفته او همچنین صبحت هایی در زمینه نکات مشترکی که باعث می شود ایران تبدیل به هاب منطقه شود به میان آمد. نظام مافی همچنین گفت: در این سفر مشخص شد که دولت سوییس و ژنو و فعالان اقتصادی شان خیلی مهمان پذیر هستند و مهمان نوازی فقط در انحصار ایرانی ها نیست.
براسس صحبت های رییس اتاق ایران سوییس، اوایل سال 2017، هیاتی سوییسی به ایران خواهد آمد، البته هنوز برنامه ریزی های ورود آن انجام نشده است.

کد خبر 13400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =