شیوه‌نامه صادرات کالاهای سرمایه‌ای قاچاق

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه شیوه نامه صادرات کالاهای سرمایه‌ای مکشوفه قاچاق در این استان تهیه می‌شود گفت: در هرصورت برای کالای سرمایه ای مکشوفه قاچاق، ارز مملکت هزینه شده و باید برای باز گرداندن ارز مملکت به بیت المال تلاش کرد

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه شیوه نامه صادرات کالاهای سرمایه‌ای مکشوفه قاچاق در این استان تهیه می‌شود گفت: در هرصورت برای کالای سرمایه ای مکشوفه قاچاق، ارز مملکت هزینه شده و باید برای باز گرداندن ارز مملکت به بیت المال تلاش کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صبح پنجشنبه در شیراز با جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی شیراز دیدار کرد .

در این دیدار امین دلیری مدیرعامل این سازمان بر جنبه های زیان بار قاچاق و مشکلات فراوانی که برای اقتصاد کشور و به ویژه تولید به همراه دارد اشاره کرد .

وی با اشاره به طرح ساماندهی و شناسنامه دار کردن انبارهای کشور که در حال حاضر در دو استان بصورت پایلوت در حال اجراست بر ضرورت شفاف سازی فعالیتهای تجاری و حمایت از تجارت قانونی تاکید کرد .

در این جلسه همچنین، رئیس اتاق بازرگانی شیراز ارتقا سطح کیفی و کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی را از مهمترین ارکان ارتقای رقابت پذیری کالای ایرانی در مقابل قاچاق دانست .

جمال رازقی با اشاره بر ضرورت انهدام کالاهای قاچاق سلامت محور، بر ضرورت حفظ اموال بیت المال تاکید کرد و گفت: کالاهای سرمایه ای مکشوفه قاچاق  پس از طی مراحل قضایی در  سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد. در حقیقت بیت المال محاسبه شده و بنا بر این حفظ، حراست و تلاش برای استفاده مطلوب بسیار با اهمیت است.

 رئیس اتاق بازرگانی شیراز تاکید کرد: در هرصورت برای کالای سرمایه ای مکشوفه قاچاق، ارز مملکت هزینه شده و باید برای باز گرداندن ارز مملکت به بیت المال تلاش کرد.

وی گفت: در صورت فراهم شدن امکان صادرات مجدد کالاهای سرمایه ای تملیکی ، تجار و بازرگانان کشور همه تلاش خود را برای ارزآوری و صادرات کالاهای مذکور به کار خواهند بست .

در خاتمه این دیدار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موافقت خود را برای تهیه مطالعه مشترک شیوه نامه و طرح صادرات کالاهای مکشوفه قاچاق اعلام داشت .

کد خبر 13440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =