آمادگی رم برای ایفای تعهدات برجام

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ایتالیایی خود، نسبت به کندی روند انجام تعهدات غرب در موضوع همکاری بانک های بزرگ با نظام بانکی ایران انتقاد کرد و پایبندی غرب به تعهدهای خود را خواستار شد

وزیر اقتصاد ایتالیا با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری های دو کشور بر پایبندی به توافقات حاصله با تهران تاکید کرد .به گزارش اگزیم نیوز به نقل از شادا، پیر کارل پادوان وزیر اقتصاد ایتالیا در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان از آمادگی خود برای سفر به ایران به منظور نهایی کردن توافقات مالی و بانکی صورت گرفته در آینده ای نزدیک خبر داد. پادوان گفت: ما معتقد به انجام تعهداتمان و بهبود روابط با ایران هستیم و همه توان مان را برای برداشتن موانع بکار گرفته ایم.
وزیر اقتصاد ایتالیا با تاکید بر اینکه ما آماده حرکت شتابان به جلو برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران هستیم افزود: بانک ها و شرکت های ایتالیایی برای افزایش همکاری های دوجانبه اراده جدی دارند و اکنون نیز منتظر پاسخ شما درباره پیشنهاد شرکت های ساچه و اگزیم بانک هستیم.
بر پایه این گزارش وزیر اقتصاد کشورمان نیز در این دیدار نسبت به کند بودن روند انجام تعهدات غرب در موضوع همکاری بانک های بزرگ با نظام بانکی ایران انتقاد کرد و خواهان انجام تعهدات غرب در این خصوص شد.
علی طیب نیا با بیان اینکه بهبود روابط ایران و غرب به سود تمام کشورها خواهد بود گفت: ارتقاء امنیت و ثبات در منطقه پر آشوب خاورمیانه بدون نقش آفرینی محوری ایران امکان پذیر نیست و ما میدانیم که چه رسالت سنگینی بر عهده گرفته ایم و همچنین می دانیم که غرب این موضوع را به خوبی درک کرده است.
وزیر اقتصاد کشورمان افزود: ما بر این باوریم که اکنون دوره پسا مذاکره است و باید اراده جمعی ما به اجرای توفقات معطوف شود هدفی که ما بدان پایبند هستیم اما طرف مقابل سرعت لازم را در انجام تعهداتش ندارد.
طیب نیا در پایان گفت: ما بر اساس شرایط کشورمان و با رویکرد انتقال دانش و فناوری پیشنهادات ارایه شده از سوی کشورهای مختلف از جمله ایتالیا را بررسی می کنیم. ما بر این باوریم که ایتالیا علاقمند همکاری با ایران است اما انتظار داریم در رفع موانع همکاری نیز با جدیت و توان بیشتری گام بردارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ایتالیایی خود، نسبت به کندی روند انجام تعهدات غرب در موضوع همکاری بانک های بزرگ با نظام بانکی ایران انتقاد کرد و پایبندی غرب به تعهدهای خود را خواستار شد. به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، «علی طیب نیا» که برای شرکت در نشست سالیانه بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده بود، در این دیدار یادآوری کرد بهبود روابط ایران و غرب به سود تمام کشورها خواهد بود و گفت: ارتقای امنیت و ثبات در منطقه پرآشوب خاورمیانه بدون نقش آفرینی محوری ایران امکانپذیر نیست.
این مسئول تاکید کرد ایران می داند چه رسالت سنگینی بر عهده گرفته است و همچنین می داند غرب این موضوع را بخوبی درک کرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما بر این باوریم که اکنون دوره پسا مذاکره است و باید اراده جمعی ما به اجرای توافق ها معطوف شود؛ هدفی که ما بدان پایبندیم اما طرف مقابل سرعت لازم را در انجام تعهدات ندارد. طیب نیا گفت: ما بر اساس شرایط کشور و با رویکرد انتقال دانش و فناوری پیشنهادهای ارایه شده کشورهای مختلف مانند ایتالیا را بررسی می کنیم. به گفته وی، ما بر این باوریم که ایتالیا علاقه مند همکاری با ایران است اما انتظار داریم در رفع موانع همکاری نیز با جدیت و توان بیشتری گام بردارد. وزیر اقتصاد ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری های دو کشور بر پایبندی به توافق های به دست آمده با تهران تاکید کرد.
«پیر کارل پادوان» از آمادگی خود برای سفر به ایران برای نهایی کردن توافق های مالی و بانکی صورت گرفته در آینده ای نزدیک خبر داد. پادوان گفت: ایتالیا به انجام تعهدهای خود و بهبود روابط با ایران اعتقاد دارد و همه توان خود را برای برداشتن موانع به کار گرفته است. وزیر اقتصاد ایتالیا تاکید کرد این کشور آماده حرکت شتابان به جلو برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران است.
وی افزود: بانک ها و شرکت های ایتالیایی برای افزایش همکاری های دوجانبه اراده جدی دارند و اکنون نیز منتظر پاسخ ایران درباره پیشنهاد شرکت های «ساچه» و «اگزیم بانک» هستند.
 

کد خبر 13448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =