پیش بینی صادرات ۲ میلیارد دلاری از مرز شلمچه

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طی هماهنگی با طرف عراقی، میزان صادرات ایران به این کشور از مرز شلمچه به ۲ میلیارد دلار در سال افزایش می یابد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طی هماهنگی با طرف عراقی، میزان صادرات ایران به این کشور از مرز شلمچه به 2 میلیارد دلار در سال افزایش می یابد. محمدرضا معتمدی در نشست هماهنگی با سفیر عراق در ایران به منظور هماهنگی برگزاری آیین های اربعین حسینی، میزان صادرات غیرنفتی از مرز شلمچه در سال گذشته را یک میلیارد و 300 میلیون دلار ذکر کرد.
وی اضافه کرد: این میزان از صادرات، حدود یک ششم مجموع صادرات غیر نفتی کشور را شامل می شود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: با پیگیری و هماهنگی دو جانبه، این میزان صادرات با تامین زیرساخت ها و همکاری عراقی به دو میلیارد دلار در سال افزایش می یابد.
معتمدی در خصوص تمهیدات پیش بینی شده برای بهبود تردد زائران نیز، گفت: سال گذشته کاستی هایی در اعزام زائران اربعین از مرز شلمچه به وجود آمد که این کاستی ها در نشست امروز به سفیر عراق منتقل شد.
وی اظهارداشت: طبق هماهنگی سفارت عراق در ایران و سازمان منطقه آزاد اروند، بهبود تردد زائران از مرز شلمچه را در سال جاری شاهد هستیم.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سال گذشته روند خوبی در صدور روادید برای خروج زائران حسینی از مرز شلمچه به عراق را شاهد بودیم و امسال نیز همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی برای بهتر شدن این روند در آبادان و خرمشهر بسیج شده اند.
معتمدی تصریح کرد:تجهیزات و زیرساخت های مناسبی در مرز شلمچه پیش بینی شده است تا در این خصوص، کمترین مشکل را شاهد باشیم و امسال با استفاده از تجربه سال گذشته روند بهبودی در این زمینه داریم.
این نشست با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس سازمان حج و زیارت استان خوزستان، شهردار آبادان، فرمانده هنگ مرزی خرمشهر، جمعی از مسئولان و فرماندهان انتظامی آبادان و خرمشهر برگزار شد.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر 13468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =