مبادلات چیگل در صدف «نماد اطمینان»

رئیس هیات‌مدیره شرکت همیشه پویا: در کشور ما با شکل گیری مقوله جالب نماد اعتماد، مامنی برای اعتماد مردم به سامانه ها ایجاد شده است؛ علاوه بر این صاحبان کسب و کار با ارائه مستندات و تعیین هویت خود در فضای قانونی و شفاف به فعالیت خواهند پرداخت

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند. این مرکز با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز می نماید. دارنده نماد اعتماد الکترونیکی، تحت نظارت دستگاه های مسئول، ملزم به رعایت قوانین و مقررات مندرج درتعهدنامه نماد می باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، سامانه صادراتی چیگل به تازگی موفق شده است از وزارت صنعت نماد اعتماد اینترنتی دریافت کند. براساس گواهی نماد اعتماد صادر شده برای سامانه چیگل، کسب و کار چیگل در مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسایی شده و دارای نماد اعتماد الكترونیكی یک ستاره می باشد. دراین باره گفتگویی داشتیم با رئیس هیات‌مدیره شرکت همیشه پویا و مدیر تجاری سازی سامانه چیگل که در ادامه میخوانید؛

فرزانه دانشمند با اعلام این خبر تشریح کرد: کسب و کارهای اینترنتی که عمدتاً در بستر فضای مجازی فعال هستند، رابطه فروشنده، خریدار و سار ذینفعان را از این طریق ایجاد می کنند. طبیعتاً برای بهره برداری بهتر از این نوع کسب و کارها، «اعتماد» خیلی مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

هویت مستند و شفاف مشاغل، مامن اعتماد مردم

رئیس هیات‌مدیره شرکت همیشه پویا در گفتگو با اگزیم نیوز افزود: در کشور ما با شکل گیری مقوله جالب نماد اعتماد، مامنی برای اعتماد مردم به سامانه ها ایجاد شده است؛ علاوه بر این صاحبان کسب و کار با ارائه مستندات و تعیین هویت خود در فضای قانونی و شفاف به فعالیت خواهند پرداخت.

دانشمند همچنین گفت: سامانه چیگل طی یک تعامل منطقی سه ماهه، ارائه مدل کسب و کار و رعایت استانداردهای امنیتی لازم و همچنین تطابق با استانداردهای UX (واسط کاربر) موفق به اخذ این گواهی شد.

وی افزود: چیگل با استفاده از نماد اعتماد خواهد توانست بصورت قانونی اعتماد موردنیاز مخاطبان این سامانه را ایجاد نماید و کسب و کار خود را تثبیت کند.

مدیر تجاری سازی این سامانه در ادامه گفت: پیش از این سامانه چیگل نماد رسانه را نیز از وزارت ارشاد دریافت کرده بود. این گواهی بیانگر این است که محتوای سامانه به لحاظ شرعی و قانونی با قوانین رسمی جمهوری اسلامی ایران مطابقت دارد.

کاهش ریسک مبادلات در بستر نماد اطمینان

دانشمند تاکید کرد: مهم ترین مزیت این گواهی ها و نمادها این است که ذینفعان مبادلات اینترنتی مرجعی برای پیشنهاد، انتقاد و طرح درخواست های خود پیدا می کنند؛ به علاوه، ریسک طرفین در این مبادلات بسیار کاهش می یابد.

وی افزود: ضمناً با توجه به اینکه سامانه چیگل یک سامانه تجاری بین المللی است، باید تلاش کنیم تا گواهی نماد اطمینان را به زبان های دنیا ترجمه نموده و برای مشتریان خارجی خود پرزنت کنیم.

به گزارش اگزیم نیوز، ضمانت و امنیت ایجاد شده در نتیجه دریافت نماد اطمینان سامانه چیگل می تواند بازخورد گسترده ای در کشورهای هدف و طرف های تجاری ایران داشته باشد. به این ترتیب با کاهش ریسک اقتصادی استفاده از سامانه چیگل، امکان برقراری مبادلات خرد و عمده بین المللی بیش از پیش در این مکان بازار پیشرفته ایجاد خواهد شد.

کد خبر 13477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      چیزی جز شو و نمایش نیست. حیف سرمایه های مملکت که اینگونه هدر میرود