دو وعده نعمت‌زاده در دو کالای تجاری کشور

وزیر صنعت می گوید تا ۲ سال دیگر تلاش می کنیم صادرات سنگ آهن از کشور متوقف شود و در بخش واردات نیز جلوی واردات واگن های خارجی را می گیریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبنای نظر وزارت صنعت حذف صادرات سنگ خام از دو سال آینده است و با بهره‌برداری از  کارخانه‌هایی با خط تولید پیشرفته و تکنولوژی روز تلاش می‌کنیم از سال آینده از صادرات سنگ خام به صورت کامل جلوگیری کنیم که در حال حاضر تعدادی از این کارخانه‌ها در حال تجهیز و بروزرسانی خطوط تولید خود بوده و بزودی وارد مدار تولید صادرات‌محور خواهند شد .

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه افتتاح و بازدید از گروه کارخانه‌های سنگستان محلات اظهار کرد: گروه کارخانه‌های سنگستان یکی از واحدهایی است که همزمان با دیگر پروژه‌های استان و به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. وی در خصوص ویژگی‌های این واحد صنعتی تصریح کرد: این واحد صنعتی یکی از سنگبری‌های نمونه کشور است که در حال حاضر با بروز رسانی خطوط تولید و بکارگیری خط تولید جدید و کاملا اتوماتیک امکان برش سنگ در ابعاد بزرگ و فرآوری با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات روز دنیا در آن فراهم شده است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست وزارتخانه متبوع خود در خصوص جلوگیری از صادرات سنگ کوپ و خام افزود: این کارخانه با ظرفیت فراوری یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع  سنگ در سال زمینه خوبی برای ورود به بازار صادراتی دارد. در کل کارخانه‌های صنعتی برای ورود به بازار صادراتی باید همت و تلاش مضاعف داشته و تولید آنها بنا بر نیاز و سفارش مشتریان باشد.

حذف صادرات سنگ خام در ۲ سال آینده

نعمت‌زاده از سیاست وزرات صنعت، معدن و تجارت در خصوص حذف صادرات سنگ خام در دو سال آینده خبر داد و تصریح کرد: مبنای نظر وزارت صنعت حذف صادرات سنگ خام از دو سال آینده است و با بهره‌برداری از  کارخانجاتی با خط تولید پیشرفته و تکنولوژی روز تلاش می‌کنیم از سال آینده از صادرات سنگ خام به صورت کامل جلوگیری کنیم  که در حال حاضر تعدادی از این کارخانجات در حال تجهیز و بروزرسانی خطوط تولید خود بوده و بزودی وارد مدار تولید صادرات‌محور خواهند شد.

 قائم مقام ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در خصوص ارزیابی خود از وضعیت صنایع گفت: اگرچه برخی از واحدهای بزرگ صنعتی به دلیل کمبود سفارشات با مشکلاتی مواجه شده‌اند و با حداقل توان در حال فعالیت هستند، اما وضعیت کلی مثبت و قابل قبول است.

مقابل واردکنندگان واگن می‌ایستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از ظرفیت مناسب تولید واگن در استان ابزار خرسندی کرد و افزود: ظرفیت مناسبی برای تولید واگن در استان مرکزی وجود دارد و به همین منظور واردات انواع واگن مسافری و باربری را به مصلحت کشور نمی‌بینیم. اگر عده‌ای اقدام به واردات کنند مجبوریم طبق قانون جلوی آنها را بگیریم تا به تولید داخل کمک کنیم.

نعمت زاده در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص برنامه این وزارتخانه برای نوسازی واحدهای صنعتی گفت: در سال‌های گذشته میزان سرمایه‌گذاری صنعتی بسیار کم بوده و واحدهای صنعتی نتوانسته‌اند استهلاک خود را نیز جبران کنند. از شروع به کار دولت تدبیر و امید واحدهای صنعتی را برای نوسازی و استفاده از تکنولوژی روز تشویق و ترغیب کرده‌ایم تا در فضای پسابرجام با کمک شرکت‌های خارجی، ساخت و مهندسی مشترک ماشین‌آلات صنعتی را آغاز کنیم و در معدود مواردی که تولید ماشین‌آلات به صرفه نباشد نیز ماشین‌آلات خارجی به منظور نوسازی صنایع را وارد خواهیم کرد.

تسهیلات پرداختی به صنعت باید ۴۰ درصد شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه دولت برای شش ماهه دوم سال و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، خواستار کمک بیش از پیش بانک‌ها شد و تصریح کرد: پیش‌بینی خاص در این زمینه نشده و همچنان از بانک‌ها خواهان پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی به میزان ۴۰ درصد کل تسهیلات پرداختی در بانک هستیم و این در حالی است که در حال حاضر این میزان کمتر از ۳۰ درصد بوده و امیدواریم نظام بانکی بیش از پیش کمک کار صنایع باشد.

به گزارش ایسنا، گروه صنعتی سنگستان از بزرگترین کارخانه تولید و فناوری سنگ در منطقه بوده که با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان که عمده آن ارزی است نسبت به افتتاح خط تولید جدید اقدام کرده و این افزایش ظرفیت زمینه افزایش ۱۰۰نفر به ظرفیت اشتغال این صنعت را فراهم کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 13616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نظر IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
      شما که ملیارد ملیارد داری. ۳۶ کارخانه از کجا وردی