تلاش برای کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی در پساتحریم

تلاش بانک توسعه صادرات برای کاهش نرخ سود سپرده های ارزی مدتی است که کلید خورده ولی این بار با اعلام حمایت معاون اول رئیس جمهور وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش اگزیم نیوز در کمتر از یک روز از اعلام آمادگی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برای حمایت از صادرکنندگان با ساز و کارهای بانک توسعه صادرات و اظهارات وی که گفته بود ما آمادگی داریم با سیاست‌هایی که بانک توسعه صادرات تنظیم می‌کند به هر میزان با نرخ های بین‌المللی از صادرکننده حمایت کنیم ؛ دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات از فراهم بودن زیرساخت های مورد نیاز برای حمایت از صادرکنندگان خبر داد و گفت: هم اکنون در حال مذاکره با صندوق توسعه ملی و حتی بانک های خارجی برای استفاده از ذخایر و خطوط اعتباری به منظور افزایش توان پرداخت تسهیلات و کاهش نرخ سود آنها هستیم.

وی در ادامه افزود هم اکنون نرخ سود تسهیلات ارزی این بانک 6 درصد است و تلاش داریم تا با کمک بانک های خارجی و صندوق توسعه ملی و مخصوصاً استفاده از خطوط اعتباری بین المللی، فاینانس ، یوزانس و ریفاینانس بهترین شرایط را برای صادرکنندگان فراهم آوریم.

وی در خصوص ساز و کارهای تخصیص منابع جدید نیز افزود: شرایط اعطای تسهیلات همان وضعیت سابق و روال معمول اداری است که هم اکنون نیز در حال اجراست. وی از پروژه های موجود در دست اجرا نیز نام برد که از آن جمله می توان از خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان به ارزش 83 میلیون یورو به عنوان نمونه یاد کرد که پیمانکار آن نیز شرکت سانیز است.

 

کد خبر 137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =