اعلام آمادگی بانک BMCE برای ورود به بازار ایران در پساتحریم

بانک BMCE که به گفته مدیر عامل بانک توسعه صادرات یکی از بانک های وفادار به سیستم بانکی ایران به شمار می رود هم اکنون با سفر در سطح مدیرعامل به ایران برای حضور در صنایع مالی کشور اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز پس از چندین ماه جلسات پیاپی بین مدیران بانک توسعه صادرات و بانک BMCE که یک بانک مراکشی – اسپانیایی به شمار می آید شاهد حضور مدیر عامل این بانک و بسیاری از کارشناسان طراز اول این بانک در دفتر مرکزی بانک توسعه صادرات بودیم که با برگزاری چند نشست هم اندیشی تلاش داشتند تا تجربیات خود و قوانین جدید بانکداری در اتحادیه اروپا را برای کارشناسان بانک توسعه صادرات تشریح کنند.

در حاشیه این نشست دکتر رادی حموده که 35 سال سابقه فعالیت در این بانک را در تجربه های خود به همراه دارد به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: بانک توسعه صادرات ایران جزو بهترین بانک های تجاری  ( Exim Bank ) در جهان به حساب می آید زیرا در کار خود بسیار خبره است. البته فکر می کنم این بانک و سایر بانک های ایرانی باید در مورد قوانین بین المللی مخصوصاً تطبیق مقررات در حوزه های مختلف به روز شوند زیرا در سال های اخیر که ایران درگیر تحریم ها بوده است شرایط بانکداری تغییرات شگرفی پیدا کرده است.

وی در ادامه در خصوص معرفی بانک BMCE گفت در زمینه تطبیق ما بسیار موفق عمل کرده این زیرا ریشه این بانک یک بانک اسلامی است که توانسته خود را با ویژگی های اتحادیه اروپا تطبیق دهد و هم اکنون دارای 2000 کارگزاری در جهان هستیم و 150 حساب بانکی از بانک های خاورمیانه در بانک BMCE وجود دارد و البته حوزه هدف این بانک نیز کشورهای خاورمیانه و شمال افریقاست.

دکتر رادی حموده در ادامه به معرفی بانک خود پرداخت و گفت: سرمایه بانک BMCE برابر با 2 میلیارد یورو است که اغلب سرمایه آن از بازارهای سهام جذب می شود ولی در سال های اخیر توانسته ایم 80 میلیارد یورو تأمین مالی انجام دهیم و البته اگر نیاز باشد با بانک های دیگر نیز تفاهم خواهیم کرد تا از منابع آن ها نیز استفاده کنیم.

وی همچنین به برخی ویژگی های سرمایه گذاری در ایران در مشابهت با اسپانیا اشاره کرد و گفت هم اکنون سالیانه 73 میلیون توریست به اسپانیا وارد می شوند و در ایران نیز با توجه به ظرفیت های گسترده موجود از جمله فرهنگ و تاریخ غنی شاهد تقاضای گسترده ای از طرف مقامات ایرانی در این بخش هستیم به عنوان مثال نیاز به 500 هتل جدید 4 و 5 ستاره هم اکنون به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

کد خبر 139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =