اعلام آمادگی شرکت بازرگانی پتروشیمی برای سپرده گذاری ارزی

با توجه به توانمندی بسیاری از شرکت های بزرگ صادرکننده همچون شرکت بازرگانی پتروشیمی ، این شرکت برای سپرده گذاری ارزی و دریافت تسهیلات اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اگزیم نیوز؛ در جلسه ای که به همت کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی برگزار شده بود شریفی نیک مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی موسوسم به PCC به بیان نیازهای واقعی این شرکت به عنوان یکی از نهادهای پیش گام و مؤثر در امر صادرات پرداخت. وی در ابتدا برقراری خطوط اعتباری ویژه برای صادرکنندگان واقعی را خواستار شد و گفت: در گذشته خطوط اعتباری خوبی وجود داشت ولی پس از تحریم ها و تغییر شرایط اقتصادی کشور این وضعیت کاملاً دگرگون شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی  به شرکت سابیک عربستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون سابیک عربستان به خریداران خود اعتبار 180 روزه تخصیص می دهد و البته واسطه های بین المللی همچون شرکت هایی مثل سامسونگ و یا LG با حمایت های بانکی به شدت در بازارهای رقیب خودنمایی می کنند که شرایط فعالیت شرکت های ایرانی و صادرکنندگان مطرح کشور را با مشکل رو به رو ساخته اند. وی با توجه به این شرایط حمایت های جدی تر نهادهایی همچون بانک توسعه صادرات و یا صندوق ضمانت صادرات را خواستار شد.

شریفی نیک نفس در ادامه این جلسه عنوان کرد: در گذشته با وثیقه قراردادن قراردادهای پتروشیمی اعتبارات خوبی اخذ کرده ایم که می توان از این شیوه باز هم استفاده کرد. وی در پایان از اعلام آمادگی این شرکت بزرگ پتروشیمی برای سپرده گذاری ارزی در بانک توسعه صادرات و همچنین دریافت تسهیلات خبر داد. با توجه به صادرات گسترده این شرکت که شاید مهمترین شرکت صادرکننده محصولات پتروشیمی ایران به شمار بیاید و همچنین وجود دفاتر گسترده آن در اقصی نقاط جهان و قاره های گوناگون ، قطعاً پس از برداشته شدن تحریم ها شرایط فعالیت این شرکت با بانک های داخلی تغییراتی محسوس را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =