پیشنهاد جذب منابع ارزی افراد برای پرداخت تسهیلات

هم اکنون و پس از فرونشستن نسبی التهاب در بازار ارز ، برآوردها حکایت از آن دارد که حجم بزرگی از منابع ارزی کشور به صورت اسکناس در دست افراد قرار گرفته است که در صورت جذب و ساماندهی این منابع و مدیریت آن ها به سمت صادرات می توان گام های بزرگی را در این مسیر برداشت.

به گزارش اگزیم نیوز آرگان عضو کمیسیون توسعه تجارت و تسهیل صادرات اتاق تهران در نشستی در اتاق بازرگانی ایران که با حضور تنی چند از فعالان و صاحب نظران امر صادرات برگزار شد ضمن اشاره به وجود چیزی نزدیک به 20 میلیارد دلار وجه نقد در دست افراد پیشنهاد کرد که با جذب این میزان سپرده منابع ارزی سیستم بانکی تقویت شود. وی گفت: اگر بتوانیم این میزان وجه نقد که به 20 میلیارد دلار بالغ می شود را در سیستم بانکی جذب کنیم می توان رقم قابل توجهی به حجم تسهیلات ارزی افزود.

این عضو اتاق بازرگانی افزود: برای جذب این میزان سپرده اول باید با اعتماد سازی نظر مردم را جلب کرد زیرا سپرده گذاری های ارزی در گذشته چندان هم مورد توجه مردم نبوده است که البته یکسان سازی نرخ ارز و یا پذیرش نرخ ارز آزاد می تواند در این ساز و کار بسیار مؤثر باشد.

وی در ادامه این نشست درخواست افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات را مطرح کرد که می تواند گام بزرگی در جهت افزایش قدرت پرداخت تسهیلات این بانک به شمار آمده که حمایتی جدی و قابل اعتماد برای صادرات به حساب می آید.

کد خبر 145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =