اجماع دولت و مجلس برای شکست موانع اقتصادی

پرویزیان تاکید کرد: حسب گفته ها و استنباطی که از بازار وجود دارد امکان تک نرخی شدن ارز تا پایان سال وجود دارد مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد

حل مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی بیش از پیش نیازمند تصحیح زیرساخت ها و سالم سازی ساختارهای اقتصاد کشور است. اصلاح نظام پولی و بانکی و واقعی شدن نرخ ارز به عنوان دو شاه کلید تسهیل موانع اقتصادی، می تواند گام بزرگی در راستای برآورده کردن مطالبات فعالان اقتصادی باشد. اگزیم نیوز در این باره با کوروش پرویزیان، رئیس کانون بانک های خصوصی و نیز رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفتگو کرده است.

هفته گذشته در راستای حل مشکلات فعالان یک نشست هم اندیشی مشترک میان کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی برگزار شد و در آن پیرامون چالش های پیش روی اقتصاد ایران گفتگو شد. مدیرعامل بانک پارسیان و رئیس کانون بانک های خصوصی کشور به عنوان یکی از شرکت کنندگان این نشست به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: برگزاری چنین جلساتی به طرح و تبادل دیدگاه ها میان نمایندگان ملت و فعالان بخش خصوصی کمک می کند.

کوروش پرویزیان افزود: دیدگاه های نمایندگان مجلس و اعضای اتاق بازرگانی در این نشست ها مطرح می شود و انعکاس دیدگاه ها و تبادل نظرات می تواند اثر بسیار خوبی بر تسهیل موانع اقتصادی در کشور داشته باشد.

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: شرکت کنندگان جلسه اخیر به اتفاق بر تداوم این جلسات حتی بصورت تخصصی تر تاکید داشتند. چراکه این جلسات می تواند بسیار موثر واقع شود و نکاتی که مدنظر بخش خصوصی است با حفظ مصالح ملی به قانون گذاران انتقال دهد.

فرصت یک ماهه دولت برای تحویل لایحه بانکداری

وی در خصوص بررسی لوایح دوقلو در این جلسه گفت: در حال حاضر طرح جامع عملیات بانکداری در مجلس مطرح است و نمایندگان محترم به دولت فرصت داده اند تا ظرف یک ماه آینده لایحه خود را به مجلس تحویل بدهد.

به گزارش اگزیم نیوز، کوروش پرویزیان که رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران است در نشست هفته گذشته از هم‌گسیختگی و پیچیدگی قوانین بانکی را به عنوان یک معضل جدی مطرح کرد و گفت: معضل معوقات بانکی همچنان ادامه دارد. بانک‌ها با عدم بازگشت منابع به ویژه منابع ارزی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حرکت به سمت یکسان سازی ارز

وی در زمینه یکسان سازی ارز تا پایان سال افزود: نرخ ارز و یکسان سازی آن یکی از دغدغه های مهم فعالان اقتصادی است و هرچه زودتر باید محقق شود.

پرویزیان تاکید کرد: حسب گفته ها و استنباطی که از بازار وجود دارد امکان تک نرخی شدن ارز تا پایان سال وجود دارد مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

وی افزود: بازار و تصمیمات سیاست گذاران در حوزه پولی و مالی دارد به این سمت حرکت می کند.

رئیس کانون بانک های خصوصی کشور پیش از این در گفتگویی نرخ تعادل جدید برای ارز تک نرخی را مورد بررسی قرار داده و گفته بود: عدد نرخ ارز تابع مسائل بسیاری است اما با توجه به این که امکان بهبود مناسبات بین‌المللی وجود دارد و همچنین پایبندی به سیاست‌های حقیقی اقتصادی و انضباط مالی مدنظر سیاست‌گذاران است امکان تقویت ارزش پول ملی و بهبود جایگاه آن و همچنین کاهش نرخ ارز در بازار آزاد وجود دارد.

وی تاکید کرد:ممکن است برخی از فعالان از نرخ بالای ارز استقبال کنند اما واقعیت این است که اعداد بالا نوسان بیشتری را در چرخه اقتصاد ایجاد می‌کنند.

پرویزیان با بیان اینکه نرخ بازار آزاد شاخص مناسبی نیست، ابراز امیدواری کرد:‌نرخ ارز در بازار آزاد به سمت نرخ مبادله‌ای تعدیل شود.

به نظر می رسد با توجه به ثبات نسبی بازار ارز در شرایط فعلی و تاکید دولت و بانک مرکزی بر یکسان سازی ارز تا پایان سال، این اتفاق در نیمه دوم سال 95 محقق شود و یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی بویژه بخش خصوصی در این مقطع برآورده گردد.

کد خبر 14645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =