سرمایه‌گذاران آسیایی محافظه‌کارتر شده‌اند

سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی در منطقه جنوب شرق آسیا (به جز ژاپن) از هر گروه سنی، امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۵ محافظه‌کارتر شده‌اند

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از نشریه Asia Asset Management، آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت تحقیقات و مشاوره سرالی (Cerulli) نشان داده سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی در منطقه جنوب شرق آسیا (به جز ژاپن) از هر گروه سنی، امسال در مقایسه با سال 2015 محافظه‌کارتر شده‌اند.

گزارش سرالی تحت عنوان «مدیریت ثروت در آسیا» که این نظرسنجی بخشی از آن بود، اشاره می‌کند که سرمایه‌گذاران منطقه مذکور در مورد افق‌های سرمایه‌گذاری خود ناشکیباتر شده‌اند. طبق این نظرسنجی، به دلیل شرایط بی‌ثبات بازار، سهم پاسخ‌دهندگان با افق سرمایه‌گذاری سه سال یا کمتر، از 1/39 درصد در سال 2015 به 4/48 در سال 2016 افرایش یافته است. 

به طور کلی، سرمایه‌گذاران منطقه جنوب شرق آسیا در سال جاری نسبت به سال 2015 دارایی نقد بیشتری در اختیار دارند. سرمایه‌گذاران در بازارهای آسیایی، به استثنای هند، کمتر در معرض یونیت تراست‌ها، صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های قابل معامله قرار گرفتند. سرمایه‌گذاران هندی ظاهرا بیشتر به سرمایه‌گذاری در «صندوق‌های مدیریت شده» (صندوق‌های سرمایه‌گذاری که توسط واسطه‌ای که عموما یک شرکت بیمه است، از طرف یک سرمایه‌گذار اداره می‌شوند) روی آوردند. همچنین سرمایه‌گذاران هنگ‌ کنگی به دلیل کاهش شدید قیمت در سال‌های اخیر کمتر به سرمایه‌گذاری‌های ملکی روی آورده‌اند و تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری مستقیم در اوراق قرضه نشان داده‌اند.

به علاوه، روی آوردن به گزینه‌هایی از دیگر کلاس‌های دارایی، در سال گذشته متوقف شده است. نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد چین تنها کشوری است که بیش از یک واحد درصد روند افزایشی در مالکیت کلاس دارایی بین نظرسنجی‌های سال 2015 و 2016 نشان داده است.

به گزارش سرالی، این موضوع به وجود انواع محصولات جایگزین در چین برمی‌گردد. این محصولات جایگزین در قالب محصولات ساختارمند در این کشور یافت می‌شوند، در حالی که مثلا در سنگاپور به شکل صندوق‌های نقد معمولی هستند.

این نظرسنجی همچنین کشف کرده که «صندوق سرمایه‌گذاری در سایر صندوق‌ها» (FOF) که توسط مدیران دارایی خارجی مدیریت می‌شوند، در تایوان محبوبیت یافته است. سرمایه‌گذاران تایوانی مشتاق سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی هستند و این موضوع به مدیران دارایی خارجی فرصت می‌دهد اعتبار و تخصص خود را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهتر ارتقا دهند.

شرکت سرالی همچنین اشاره می‌کند برای مدیران دارایی خارجی کوچک که محصولات سرمایه‌گذاری «گوشه» دارند، ورود به بازار تایوان مشکل‌تر خواهد بود، چرا که «کمیسیون نظارت مالی» این جزیره همچنان مقررات سختگیرانه‌ای بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی اعمال می‌کند. این موضوع می‌تواند بر تنوع محصولات موجود برای سرمایه‌گذاران تایوانی اثر بگذارد.

کد خبر 14660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =