بررسی راه‌های توسعه تجارت الکترونیک در مجمع عمومی سازمان جهانی تجارت

در حاشیه مجمع عمومی سازمان تجارت جهانی که امسال بیش از ۲ هزار شرکت‌کننده را گردهم آورده بود، سازمان جهانی گمرک یک جلسه مشترک درخصوص گمرک دیجیتال برای مدیریت مرزی برتر و فرصت‌های تجارت الکترونیکی ترتیب داد

در چارچوب مباحث مجمع عمومی امسال بر لزوم نقش بیشتر شرکت‌های کوچک و متوسط در تجارت جهانی تأکید شد و در جلسه مشترک WCO و انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان AAEI نیز درباره برخی از اقدامات در دست اجرا برای بهبود محیط تجارت الکترونیکی در بخش خصوصی و دولتی و توصیه‌هایی برای این امور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در میزگرد جلسه که تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در نشست را مجذوب خود کرد، در ابتدا مبحث تجارت الکترونیکی به طور شفاف مطرح شد و همچنین نمونه‌هایی در این خصوص به عنوان الگوهای تجاری معرفی شد.
خانم آنا هینو جوسا (Ana Hinojosa) مدیر بخش تسهیل و انطباق سازمان جهانی گمرک نیز برخی از مسائل گمرکی و فرصت‌ها را عنوان کرد و اطلاعات بیشتری را در زمینه کارگروه تازه سازمان جهانی گمرک در رابطه با تجارت الکترونیکی در اختیار حضار قرار داد. وی تأکید کرد که این کارگروه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و گمرک و بخش خصوصی در آن به طور نزدیک با سازمان‌های بین‌المللی همکاری می‌کنند.
وی همچنین تصریح کرد: یافتن راه‌هایی برای مدیریت رشد تجارت الکترونیکی و تضمین رعایت نکات امنیتی و سلامت بدون آسیب رساندن به حرکت و جابه‌جایی هایی فرامرزی، یک اولویت اصلی برای گمرک است.
کوین ویلیس (Kevin Willis) مدیر تجارت جهانی سایت آمازون نیز در سخنان خود برخی از موانع موجود برای کاربران را تشریح کرد و کاهش آن موانع را ضروری دانست. به گفته وی این چالش‌ها به وسیله قوانین تجارت ملی به وجود می‌آید و قوانین ساده‌تر می‌تواند موجب رضایت صدها میلیون مشتری و حمل‌ونقل ارزان‌تر شود.
سان زیانگ یانگ (Sun Xiangyang)، نماینده چین در اتحادیه اروپا در بروکسل نیز درباره فرصت‌ها و چالش‌هایی که تجارت الکترونیکی برای مدیریت مرزی و دولت‌ها به طور کل اجیاد می‌کند سخن گفت. وی ضمن اشاره به رشد تجارت الکترونیکی و درک آن توسط گمرک چین طرح‌های این کشور برای تخصیص منابعی به منظور مرتفع ساختن تقاضاهای جدید و چگونگی همکاری با سایر سازمان‌های دولتی دخیل در امر مدیریت مرزی را تشریح کرد.

کد خبر 14668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =