اقدامات گمرک در ارائه خدمات الکترونیکی بسیار خوب بوده است/ مجلس از برنامه‌های گمرک حمایت می‌کند

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید اقدامات انجام شده از سوی گمرک ایران در زمینه سیستمی کردن رویه‌ها بسیار خوب و لازم بوده است، اما در کنار الکترونیکی کردن فعالیت‌های گمرکی باید تجهیزات و وسایل پیشرفته کنترلی و نظارتی نیز در گمرکات توسعه یابد

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا با بیان این مطلب افزود: خدمات الکترونیکی گمرک ایران تاثیر خوبی داشته است، اما در حوزه تجارت خارجی، اولاً حمایت از تولید داخلی باید سرلوحه کار قرار گیرد و از واردات بی‌رویه کالاها جلوگیری شود و ثانیاً کنترل مرزها چه به صورت فیزیکی و چه فرهنگی باید با جدیت بیشتری دنبال شود. اقدامات فرهنگی مهم است، اما در عین حال باید شرایطی فراهم شود که اگر کسی اقدام به تخلف کرد جرایم سختی را در مورد وی اعمال کنیم و البته اقدامات به گونه‌ای باشد که به تولید و اشتغال داخلی آسیب وارد نشود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: معتقدم که گسترش سیستم‌های الکترونیکی، پیاده‌سازی سامانه‌های امور گمرکی و تجهیز گمرکات به دستگاه‌ها و وسایل پیشرفته با حمایت قانون‌گذاران و دولت مؤثر بوده است. باید بودجه مورد نظر برای خرید تجهیزات بیشتر در نظر گرفته شود و از کارشناسان و تجربه کارکنان زحمت‌کش گمرکی هم باید به درستی استفاده شود تا آنها هم بتوانند به وظایف خودشان به خوبی عمل کنند.
وی ادامه داد: تصور من این است که با گذشت زمان برخی مشکلات حل می‌شود و ما به نقطه مطلوب خواهیم رسید.
سید کاظم دلخوش در ادامه با بیان  اینکه مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های گمرک برای بهبود و اصلاح سیستم‌های گمرکی حمایت می‌کند، تأکید کرد: مجلس در این مسائل قبلاً کمک‌های خوبی کرده است، به عنوان مثال من در مراحل مختلف تصویب قانون امور گمرکی و در ماده 163 پیش‌بینی کردم که از محل این ماده قانونی، گمرک استفاده قانونی را داشته باشد.

کد خبر 14676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =