تسهیلات لازم برای توسعه همکاری‌های تجاری ایران و نیجریه فراهم می‌شود

«اولشگون آولوو» رئیس شورای توسعه صادرات نیجریه در راس هیاتی تجاری سه شنبه ۱۱ آبان وارد تهران شد و به منظور تقویت روابط و تشویق و توسعه همکاری‌های تجاری تهران و ابوجا با «مجتبی خسروتاج» قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران دیدار و گفت و‌گو کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در جریان این سفر تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین به امضا رسید که بر اساس آن همکاری در زمینه های مختلف مورد تاکید قرار گرفت.

این تفاهم‌نامه در راستای علاقه‌مندی دو دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فدرال نیجریه مبنی بر توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی فیمابین و بر اساس تفاهمات پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور منعقد شده و به امضای «مجتبی خسروتاج» قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران و «اولشگون آولوو» رییس شورای توسعه صادرات نیجریه رسیده است.

آولوو در راس هیاتی تجاری سه شنبه 11 آبان وارد تهران شد و به منظور تقویت روابط و تشویق و توسعه همکاری‌های تجاری تهران و ابوجا با خسروتاج دیدار و گفت و‌گو کرد.

در جریان این سفر تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین به امضا رسید که بر اساس آن همکاری در زمینه‌های مختلف مورد تاکید قرار گرفت.

تشویق و توسعه روابط میان بخش‌های خصوصی دو کشور از طریق تشکیل کمیته مشترک بازرگانی با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و تبادلات تجاری و همچنین تبادل هیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه‌های مختلف صنعتی، خدمات فنی و مهندسی و ... از جمله مهمترین موارد توافق شده بین تهران و ابوجا است.

تبادل اطلاعات و پاسخگویی به سوالات مرتبط با قوانین جاری، مقررات صادرات و واردات و رویه‌های مربوط به تجارت خارجی در هر دو کشور نیز از تمهیداتی است که دو طرف برای توسعه روابط دو جانبه اندیشیده‌اند.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف موافقت کردند در راستای تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در نیجریه، ابتدا طرف نیجریه‌ای واردات محصولات ایرانی را برای فروش در یک فروشگاه ایرانی در نیجریه فراهم و امکان ارزیابی بازار را برای شرکت‌های ایرانی ایجاد کند.

طرف نیجریه ای طرف ایرانی را درخصوص مشوق‌های تخفیف در مالیات‌های مختلف، عوارض واردات که می‌تواند برای یک دوره 3 تا 5 سال ارائه شود، مطلع خواهد کرد؛ متقابلا ایران نیز در ارتباط با تسهیلات قابل ارائه برای کالاهای نیجریه‌ای اعلام آمادگی کرد.

همچنین دو طرف موافقت کردند تمام مقررات، عوارض واردات و سایر مالیات‌ها را برای تصمیم‌گیری بهتر، به اطلاع طرف مقابل برسانند.

توسعه همکاری‌های نمایشگاهی میان دو کشور نیز از دیگر مفاد تفاهم‌نامه همکاری ایران و نیجریه است.

هیات نیجریایی همچنین در مدت حضورشان در تهران با حسین اسفهبدی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی نیز ملاقات کردند و ضمن بازدید از کارخانجات خودرویی و دارویی کشور در جریان پیشرفت‌های صنعتی کشورمان قرار گرفتند.

 

کد خبر 14744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =