انجام اولین پوشش بیمه ای هرمس در ایران

امید یراقی گفت: بیمه هرمس به تازگی اولین پوشش بیمه ای خود را به مبلغ ۱۸ میلیون یورو در ایران انجام داده است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان روز گذشته در مجمع عمومی سالیانه اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان که در محل هتل ارم برگزار شد به شرح تغییرات حاصل شده در ورابط تجاری دو کشور بعد از لغو تحریم ها پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، امید یراقی تشریح کرد: معادلات کاری اتاق ایران و آلمان بعد از توافق برجام در وین که در تاریخ 14 ژوئیه 2015 منعقد شد، تغییر قابل توجه ای پیدا کرد.

رئیس اتاق ایران و آلمان افزود: اتاق بازرگانی ایران و آلمان با حضور 32 هیات تجاری آلمانی از سال گذشته تا به امروز پذیرای بیشترین تعداد هیات ها و نفرات میهمان در مقایسه با کلیه اتاق های مشترک دیگر بوده است. این خود بیانگر تلاش  آلمان برای بازپس گیری جایگاه دیرینه خود دراقتصاد ایران است؛ چرا که ایران در دهه 70 میلادی بزرگترین بازار صادراتی آلمان در خارج از اروپا بوده است.

سیگنال های رشد مراودات تجاری تهران-برلین

وی در ادامه گفت: طبق آمار گمرکی صادرات آلمان به ایران در مقایسه با نیمه اول سال گذشته میلادی با 15% افزایش نشانه های خوبی از روند رو به رشد مبادلات را نشان می دهد.

یراقی افزود: میزان واردات آلمان از ایران نیز در دوره 6 ماهه سال هجری شمسی نسبت به سال گذشته رشد آهسته ای را تجربه کرده است؛ میزان صادرات غیر نفتی ایران به آلمان در سال قبل 131 میلیون دلار بوده که اکنون 1.34 درصد رشد داشته است.

بروز نشانه های بهبود در روابط بانکی

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان ادامه داد: یکی از مهمترین مباحثی که جهت تقویت امکان رشد تبادلات تجاری فیمابین مطرح می شود، مساله بانکی است. روابط بانکی دو کشور کماکان با مشکلات زیادی روبروست و این مساله نیاز به توجه بیشتری دارد.

یراقی افزود: نکته ای که می بایست ذکر شود این است که نشانه هایی از بهبود در روابط بانکی دو کشور به چشم میخورد. در این رابطه کماکان تنها بانک فعال در اروپا، بانک ایران و اروپا در هامبورگ است که با حدود 5.5 میلیارد یورو مبادلات با ایران پرچمدار روابط بانکی دو کشور به حساب می آید و در حال حاضر با 20 بانک ایرانی تعامل دارد.

وی همچنین گفت: تعدادی از بانک های استانی مانند بانک شپارکسه Sparkasse و فلکس بانک Volksbank نیز در گروه بانکهای آلمانی در تعامل با ایران هستند ولی این کافی نیست.

اولین پوشش بیمه ای هرمس در ایران

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، یراقی در ادامه از وضعیت فعلی روابط با بیمه هرمس خبر داد و افزود: با تسویه حساب بیمه هرمس رتبه اعتباری ایران در سطح جهان بهبود پیدا کرد. بیمه هرمس به تازگی اولین پوشش بیمه ای خود را به مبلغ 18 میلیون یورو در ایران انجام داده است.

مجمع عمومی سالیانه اتاق بازرگانی ایران و آلمان دیروز ۱۶ آبان در هتل ارم برگزار شد.

کد خبر 14768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =