مجوز صادرات آبزیان به روسیه

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۹ شرکت ایرانی آبزیان مورد تایید مجوز صادرات به روسیه را دریافت کردند، گفت: بتازگی تعدادی از شرکت های فرآوری آبزیان پرورشی مانند قزل آلا و همچنین کارخانه های صنایع لبنی به روسیه معرفی شده و مجوز صادرات دریافت کردند

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی خلج افزود: شرکت های فرآوری آبزیان پرورشی مورد تایید طرف روسی را در نواحی مرکز و شمال کشور مانند تهران، مازندران و کردستان برشمرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با تایید این کارگاه ها و قرار گرفتن نام آنها بر روی سایت فدراسیون و اتحادیه گمرکی روسیه، تجار ما می توانند صادرات خود را شروع کنند.
وی با بیان اینکه الزامات بهداشتی، خط قرمز همه کشورها در تبادل کالاهای کشاورزی و دامی است، افزود: سیاست و استراتژی سازمان دامپزشکی کشور، فراهم سازی الزامات بهداشتی برای صادرات و واردات محصولات در حوزه دام و طیور است.

توسعه همکاری بین المللی ایران در زمینه تولید واکسن و دارو بیولوژیک 
خلج گفت: توسعه همکاری های ایران با کشورها در عرصه تولید واکسن، دارو و مواد بیولوژیک نیز در راستای تحقق این استراتژی است.
وی ادامه داد: علت اقدامات سختگیرانه کشورها در حوزه مسایل بهداشتی کالاها این است که مطمئن شوند از محل واردات محصولات کشاورزی هیچ خطر بهداشتی برای جمعیت انسانی، دامی، گیاهی و زیست محیطی کشورشان پیش نمی آید.
 طبق اقدامات انجام شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور از بین چهار شرکت لبنی معرفی شده به روسیه تاکنون دو شرکت مجوز صادرات دریافت کرده اند. روسیه یکی از متقاضیان میگوی ایرانی است و صادرات این محصول به روسیه ادامه دارد.

کد خبر 14823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =