انتقاد عسگراولادی از فضای کسب و کار/دولت تمایلی به کوچک شدن ندارد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از تمرکز دولت بر امور اقتصادی، گفت: تازمانی که دولت کوچک نشود، فضای کسب و کار بهبود پیدا نمی‌کند

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با مهر در خصوص تنزل رتبه فضای کسب و کار ایران در عرصه جهانی، گفت: رتبه کسب و کار ایران بازهم تنزل داشته و حتی معتقدم از رقمی که اعلام شده کمتر است که این بسیار برای اقتصاد کشور ما بد است.

وی با اشاره به اینکه حضور دولت در اقتصاد منجر به ایجاد فضای نامناسب کسب و کار شده است، افزود: فضای کسب و کار در ایران بسیار دولتی است و باوجودی آنکه بخش خصوصی بارها اعلام کرده که دولت باید کوچک شود و کارها را به دست بخش خصوصی بسپارد اما دولت بازهم تصدی امور را به دست دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اعلام اینکه حضور دولت در اقتصاد باعث شده که کارها به بخش خصوصی سپرده نشود، اظهار داشت: تمرکز دولت بر امور باید بشکند و دولت باید خود را از بخش‌های مختلف اقتصادی کنار بکشد.

عسگراولادی با بیان اینکه اگر دولت کوچک نشود، فضای کسب و کار کشور بازهم تنزل خواهد یافت، گفت: دولت مدعی بهبود فضای کسب و کار است اما بخش خصوصی این موضوع را قبول ندارد و ما معتقدیم که فضای کسب و کار بهتر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک جهانی، گزارش جدیدی از وضعیت کشورها در زمینه فضای کسب و کار منتشر کرد که براساس آن ایران در رتبه ۱۲۰جهان در میان ۱۹۰ کشور قرار گرفته است. رتبه ایران در گزارش سال گذشته بانک جهانی ۱۱۸ اعلام شده بود. در گزارش جدید نیز با اصلاح اطلاعات، رتبه سال گذشته ایران ۱۱۷ اعلام شده است که با این حساب ایران تنزل ۳ پله‌ای را در رتبه کسب و کار تجربه کرده است.

کد خبر 14871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =