ثبات اقتصادی کشور در ۳ سال گذشته

در دوره‌های گذشته بازار ارز و تورم در کشور متلاطم بود، اما خوشبختانه هم‌اکنون شاهد ثبات در این عرصه هستیم ودولت در سه سال گذشته گام‌های اساسی برای ثبات در حوزه کلان اقتصادی برداشته است

در دوره‌های گذشته بازار ارز و تورم در کشور متلاطم بود، اما خوشبختانه هم‌اکنون شاهد ثبات در این عرصه هستیم ودولت در سه سال گذشته گام‌های اساسی برای ثبات در حوزه کلان اقتصادی برداشته است. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی کردستان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اقدامات مناسب و تاثیر گذاری نیز در جهت ارتقای فضای کسب و کار در کشور و حمایت از تولید انجام داده است افزود: رتبه ایران از لحاظ فضای کسب و کار همواره بین کشورهای 160 تا 170 بود اما در دولت تدبیر و امید به رتبه 118 رسیده است.

رحمانی با اشاره به اینکه موانع و مشکلات اقتصادی یک شبه حل نمی‌شود و خیلی از مسائل به همدیگر مرتبط هستند تصریح کرد: صادرات و فناوری دو بال اصلی صنعت محسوب می‌شود و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بیشترین وقت را برای صادرات گذاشته‌اند.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای توسعه صادرات در کشور از سوی دولت یک میلیارد دلار و 2 هزار میلیارد تومان سپرده‌گذاری در بانک توسعه صادرات صورت گرفته است افزود: این موقعیت برای کردستان هم فراهم است که با تلاش مسئولان این استان بتوان بخشی از این اعتبار را به این استان اختصاص داد.
رحمانی به تدوین استراتژی حوزه صنعت کشور برای نخستین بار در کشور اشاره و تصریح کرد: با تدوین این استراتژی در حال حاضر آمایش سرزمینی در حال انجام است و مزیت های 12 رشته صنعتی نیز مشخص و تدوین شده است. قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متأسفانه در کشور ما 88 درصد تامین مالی حوزه صنعت وصل به بازار پولی و بانکی است و این درحالی است که در کشورهای توسعه یافته این وابستگی بیشتر به بازار سرمایه است.
وی در خصوص عدم هماهنگی بخشی از بانک های استان کردستان برای ارایه تسهیلات نی گفت: ما در سطح کشور با مدیران و مسئولان بانک‌های عامل هیچ مشکلی نداریم و امیدواریم مدیران بانک‌ها در کردستان نیز همچون رؤسای خود در سطح کشور همراه و یار و یاور صنعت باشند.

منبع: شاتا

کد خبر 14937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =