الزام واگذاری سکان هدایتی از دولت به بخش خصوصی

باید روندی در اقتصاد کشور حاکم شود که از بخش خصوصی حمایت شود تا این بخش مجری امور باشد و بخش دولتی در جایگاهی حمایتی به کار خود ادامه دهد

مدیر عامل صنایع غذایی بهروز در گفت و گو با سایت خبری و تحلیلی اگزیم نیوز در خصوص ورود بخش خصوصی برای تامین و راهبرد پروژه ها و کمرنگ تر شدن نقش دولت در این خصوص می گوید: به باور من هر قدر به در آمدهای نفتی اتکای کمتری داشته باشیم شیوه مدیریتی و استقلال بخش خصوصی بیشتر می شود.

بهروز فروتن در ادامه گفت: تا زمانی که در آمد های یکسوی دولت وجود داشته داشته باشد روز به روز حجم دولت افزایش میابد و در پی آن به تبع دخالت های دولتی بیشتر می شود و کارآیی کمتر می شود و هر روز شاهد تضعیف بخش خصوصی خواهیم بود.

وی می گوید: به باور من هرقدر هدایت امور خدماتی به بخش خصوصی که زیر ساخت مدیریتی سالم دارد واگذار شود توامندی بخش خصوصی نمایان می شود و دولت به عنوان راهنما نقش می پذیرد. مدیر عامل صنایع غذایی بهروز در خصوص توان مالی بخش خصصوصی درپیشبرد پروژه های عمرانی در شرایط فعلی اظهار کرد: بخش خصوصی در دنیا قدرتی دارد که به پشتیانه آن قدرت به راهبرد امور می پردازد.

فروتن در ادامه تصریح کرد: سال های سال است که بیش از 80 درصد از توان اقتصادی و صنعتی کشور در ید قدرت دولت است و به طور حتم نمی توان انتظار داشت که با 20 درصد با قیمانده سکان هدایت پروژه ها را عهده دار شود. وی افزود: این در حالی است که باید روندی عکس جایگزین این جریان شود و به گونه ای بخش خصوصی را حمایت شود که این بخش مجری امور باشد و بخش دولتی در جایگاهی حمایتی به کار خود ادامه دهد.

بهروز فروتن در ادامه گفت : با توجه به سخنان اخیر دکتر اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه وقت آن رسیده  سهم دولت از سرمایه گذاری های عمرانی به بخش خصوصی منتقل شود و با توجه به اینکه در شرایط فعلی بخش خصوصی کشور توان لازم را برای راهبرد پروژه های تعریفی ندارد باید به سراغ اهرم کمک کننده یعنی سرمایه گذاری خارجی برویم.

وی در ادامه با اشاره به برجام و ریاست جمهوری ترامپ گفت: به باور من برای اینکه صنعت کشور بتواند مسیر پیشرفت را طی کند نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم. نکته ای که در این میان وجود دارد این است که با اجرای برجام هنوز هم مشکلات بانکی، بیمه ای، گشایش های اعتباری و ... در مسیر وجود دارد و همین امر باعث شده که در این فاصله ( بعد از امضای تفاهم نامه مشترک میان ایران و غرب ) نتوانیم آن طور که انتظار می رفت پای سرمایه گذاران خارجی را به کشور باز کنیم.

فروتن می گوید: این در حالی است که دونالد ترامپ هم به ریاست جمهوری آمریکا در آمده و تا نزدیک به دو ماه مانده تا بر مسند ریاست بنشیند و جهت گیری و عملکرد سیاسی و اقتصادی را مشخص کند و تا آن زمان بعید می رسد کشورهای اروپایی تمایلی برای سرمایه گذاری داشته باشند .

وی در ادامه تصریح کرد: اما به طور کلی نباید فراموش کنیم که شرط ورود سرمایه به ایران( ارز، ماشین آلات، دانش فنی و ... ) به کشور ایجاد امنیت است. ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه گذار چشم انداز روشنی را برای سرمایه خود تصور کند و مطمئن باشد اصل سرمایه و سود خود را از سرمایه گذاری خواهد برد.

مدیر عامل صنایع غذایی بهروز در آخر در خصوص نقدینگی موجود در کشور گفت: به باور من با توجه به نقدینگی موجود در کشور( که رقم کمی هم نیست) تولید باید افزایش پیدا کند. وی تصریح کرد: به این ترتیب نقدینگی در چرخه ای تبدیل به محصول می شود و به باور من در پی این جریان می توان شاخص هایی همچون تورم و بی کاری را کنترل کرد و به رونق و رشد اقتصاد کمک قابل توجهی به عمل آورد.                    

کد خبر 14974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =