رشد ۱۷ درصدی صادرات فرش دستباف

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات فرش دستباف در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ارزش ۱۶۶ میلیون دلار، ۱۷ درصد رشد داشته است

به گزارش اگزیم نیوز، نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف روز یکشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گشایش یافت. در این نمایشگاه 152 تولید کننده و دست اندرکار بازار فرش از استان های اصفهان، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، کرمان، یزد، چهارمحال وبختیاری، کردستان و گلستان حضور دارند.
نفیس ترین فرش های دستباف کرک و ابریشم اصفهان، فرش نایین، فرش تمام ابریشم قم، انواع گبه و گلیم، چرم فرش، فرش بیجار، قالی های روستایی و عشایری با رنگ های 100 درصد گیاهی و گلیم فرش های بختیاری از جمله تولیدات هنرمندانه ای است که طی 6 روز در این نمایشگاه عرضه می شود.
در گستره 9 هزار مترمربع سالن ها این نمایشگاه علاوه بر ارائه تازه ترین آثار و محصولات تولید شده فرش دستباف استان های مختلف کشور، فعالیت های مرتبط با بافت و طراحی فرش دستباف توسط انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف اصفهان به نمایش گذاشته شده است.
مجتبی خسروتاج  در آیین افتتاحیه این نمایشگاه افزود: کشورهای آمریکا، امارات، آلمان، پاکستان و لبنان، پنج کشور هدف صادراتی ما را تشکیل می دهند. 
وی گفت:در صنعت فرش کشور برای دستیابی به نام و نشان تجاری (برند)، سرمایه گذاری شده است که البته صنعت فرش دستباف ایران در جهان نیازی به نام و نشان و برند سازی ندارد. 
وی با بیان اینکه فرش دستباف در جهان به نام ایران شناخته می شود، افزود: شناخته شدن فرش دستباف به نام ایران یک مزیت بزرگ است که باید از آن بخوبی استفاده کنیم. 
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صاحبان این صنعت مانند فرش دستباف نظرها و ایده ها متنوعی دارند، گفت: تصمیم گیری در این باره تا زمانی که نتوانیم حرف واحد و نظر واحد ارائه کنیم، دشوار است. 
وی با بیان اینکه باید نظرهای واحد و متمرکز ارائه شود، گفت: در صورت وجود تنوع زیاد در مشکلات، امکان برنامه ریزی مناسب نیز وجود ندارد. 
خسرو تاج با بیان اینکه با نوآوری و فنآوری های جدید می توان این صنعت را در بازار نگه داشت، افزود: دست اندرکاران این صنعت باید برای افزایش تقاضا، ایده های جدیدی ارائه کنند. 
وی گفت: سازمان توسعه تجارت برای همکاری با هر طرحی که در زمینه بازاریابی و برپایی نمایشگاه ارائه شود، آمادگی دارد. 
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: امروز در کارگروه توسعه تجارت استان اصفهان در باره برخی از مسائل و مشکلات مبتلابه صنعت فرش استان تصمیم گیری شد. 
وی افزود: تصمیم های اتخاذ شده در این کارگروه با پیگیری دبیر کارگروه اجرایی خواهد شد. 
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی – صادراتی فرش دستباف روز یکشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان گشایش یافت. 
در نمایشگاه امسال 152 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، کرمان، یزد، چهار محال و بختیاری، کردستان و گلستان حضور دارند. 
علاقه مندان، متخصصان و دست اندرکاران این هنر-صنعت می توانند هر روز از ساعت 15 الی 22 از آخرین دستاوردهای هنرمندان قالیباف دیدن کنند. 
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی-صادراتی فرش دستباف(ایران-اصفهان) با برند carpex 2016 از روز(یکشنبه) 14 تا 19 آذر در محل نمایشگاه های بین المللی استان واقع در پل شهرستان، دایر خواهد بود. 

کد خبر 14988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =