آزادسازی اقتصاد به رونق بازارکار کمک می‌کند

دولت در لایحه بودجه سال ۹۶، یک هزار میلیارد تومان یارانه تسهیلات ارزان‌قیمت برای رونق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اختصاص داده است. پور قاضی معتقد است دولت باید در اختصاص تسهیلات به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان مسئله تجاری‌سازی را مدنظر قرار دهد و البته آزادسازی هرچه سریع‌تر اقتصاد به رونق بازار کار کمک می‌کند

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در توضیح لایحه بودجه 96 که یکشنبه هفته جاری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد از اشتغال به‌عنوان یکی از اولویت‌های دولت نام‌برده است. در لایحه بودجه سال 96، دولت یک هزار میلیارد تومان صرفاً به‌عنوان یارانه تسهیلات ارزان‌قیمت برای رونق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و اشتغال جوانان تحصیل‌کرده اختصاص داده است.

نوبخت در نشست خبری اخیر دراین‌باره گفت: روش‌های سنتی در ایجاد اشتغال جواب نمی‌دهد. در بودجه سال آینده یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال اختصاص داده‌ایم که در آن 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت خواهیم کرد که البته باید تصویب شود.

مهدی پور قاضی، عضو کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران دراین‌باره گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق اختصاص تسهیلات به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان مؤثر است اما یکی از نقاط ضعف به سرانجام نرسیدن پروژه‌های دانش‌بنیان عدم تجاری‌سازی است.

پور قاضی گفت: برای به ثمر نشستن تلاش‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق رونق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان  نیاز به‌واسطه ها و سرمایه‌گذارهایی است تا ایده‌ها را به مرحله تجاری‌سازی برسانند. دولت برای رونق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان باید بر این قسمت تمرکز کند.

عضو کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران گفت: تجاری‌سازی ایده‌ها، طرح‌ها و تحقیقات انجام‌شده که منجر به عرضه کالا یا خدمات شود به سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

پور قاضی دراین‌باره که دولت یازدهم با تخصیص تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی می‌تواند بازار کار را رونق ببخشد گفت: حرکت دولت به سمت آزادسازی اقتصادی، تک‌نرخی کردن ارز و تبدیل نشدن صندوق توسعه ملی از ارزی به ریالی و جلوگیری از فساد اقداماتی است که دولت می‌تواند با تسریع حرکت اقتصاد کشور در آن به رونق بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر کمک کند.

 

کد خبر 15010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =