سرمایه گذاری ۲۱۰ هزارمیلیارد ریالی برای ۱۴۴ طرح مهم

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس برنامه ریزی قرار است تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶ تعداد ۱۴۴ طرح مهم و اساسی با سرمایه گذاری ۲۱۰ هزار میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گیرد

منوچهر طاهایی روز سه شنبه در نشستی خبری اعلام کرد: طرح های مزبور اشتغال مستقیم حدود 27 هزار نفر را به دنبال خواهد داشت .
وی درباره طرح هایی که مجوز لازم را از این وزارتخانه دریافت کردند و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند، گفت: مجموع طرح هایی که در دست اقدام قرار دارند 72 هزار و 728 طرح است که سرمایه پیش بینی شده آنها هشت میلیون و 190 هزار میلیارد ریال است.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد 11 هزار و 173 طرح دارای پیشرفت 60 تا 99 درصد است، بالغ بر چهار هزار و 790 طرح دارای پیشرفت 80 تا 99 درصد و پیشرفت بقیه 60 تا 80 درصد می شود.
به گفته وی، سهم طرح هایی که پیشرفت 40 تا 60 درصد دارند پنج هزار و 188 فقره است و تعداد طرح های دارای 20 تا 40 درصد پیشرفت پنج هزار و 919 فقره می شود.
طاهایی اضافه کرد: هفت ماهه امسال ( منتهی به مهرماه) تعداد 438 فقره پروانه اکتشاف در حوزه معادن صادر شد که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش 8.7 درصدی دارد و شمار پروانه های بهره برداری معدنی صادره نیز 486 فقره بود که 9.6 درصد در مقایسه با دوره مشابه در سال 1394 افزایش نشان می دهد.
وی افزود: تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی صادره در مدت یاد شده 3009 فقره بود که با رقم سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریال و میزان اشتغالی که فراهم خواهد کرد به رقم بیش از 45 هزار و 507 نفر خواهد رسید .
سخنگوی وزارت صنعت شمار جوازهای تاسیس در بخش صنعت ومعدن را 9 هزار و 240 فقره ذکر کرد که 800 هزار میلیارد ریال برای این واحد ها سرمایه گذاری خواهد شد .
طاهایی گفت: شمار پروانه های تاسیس صادر شده از نظر تعداد نسبت به دوره هفت ماهه پارسال ( منتهی به مهر) 3.1 درصد و از نظر سرمایه گذاری 17.8 درصد رشد نشان می دهد .
وی خاطرنشان کرد، پیش بینی می شود بهره برداری از کل طرح های در دست اجرا، اشتغال دو میلیون نفر را فراهم آورد و در این مسیر همکاری همه دستگاه های ذیربط از جمله نظام بانکی مورد انتظار است .
به گزارش ایرنا، آبان ماه امسال حسین ابویی مهریزی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: «تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد» از اولویت های این وزارتخانه است و تا پایان مهرماه دو هزار و 986 پروژه راه اندازی شده است.
وی حجم سرمایه گذاری برای بهره برداری از این پروژه ها را حدود ١۵٠ هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال مستقیم آنها را 45 هزار شغل اعلام کرده بود.

 

منبع: ایرنا

کد خبر 15020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =