پرداخت ۶۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی بنگاه های راکد کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: امسال ۶۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی هشت هزار و ۹۹۷ بنگاه راکد و زیر ظرفیت کشور که در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده بودند، پرداخت شده است

بهین یاب به ‘درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت’  گفته می شود. این سامانه الکترونیکی برای مکانیزه کردن فرآیندهای خدماتی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است و تمام جواز تاسیس های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق این بهین یاب مدیریت و صادر می شود.

علی یزدانی روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنون با ۹ هزار و ۲۵۸ بنگاه راکد کشور قرارداد بسته شده و به هشت هزار و ۹۹۷ بنگاه تسهیلات پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی تکلیفی که برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده، راه اندازی هفت هزار و ۵۰۰ بنگاه تولیدی راکد و زیر ظرفیت در کشور است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: این بنگاه های تولیدی راکد و زیر ظرفیت شامل بنگاه های صنعتی و کشاورزی می شوند.
وی گفت: افزایش صادرات و ارتقای رقابت پذیری بنگاه های کوچک و متوسط برعهده این وزارتخانه گذاشته شده است.
یزدانی اظهار داشت: مهمترین مساله در رقابت پذیری، توجه به تشکیل کنسرسیوم های صادرات است که بیش از ۶۰ درصد کار در استان های کشور انجام شده است.
وی افرود: ۱۰۰ هزار نفر باید در این زمینه آموزش های لازم را فرا گیرند که در ۶ ماهه گذشته ۴۰ درصد این کار محقق شده است.
یزدانی با اشاره به راه اندازی طرح های ملی در زمینه صادرات افزود: ۳۶ طرح ملی در کشور در نظر گرفته شده که بخشی از این طرح ها افتتاح شده و بخش دیگر آنها نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۴۰۰ بنگاه راکد و زیر ظرفیت این استان در سایت بهین یاب نام نویسی کردند که تا کنون ۹۰ بنگاه برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۹۰ بنگاه که با آنها قرارداد بسته شده به ۸۳ بنگاه تسهیلات با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

کد خبر 15025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =