اجرای طرح پیش‌اظهاری و ترخیص کالا قبل از ورود تا ماه آینده

رئیس کل گمرک ایران از راه‌اندازی طرح پیش‌اظهاری و ترخیص کالا و اجرایی شدن این طرح تا یک ماه دیگر خبر داد

مسعود کرباسیان درباره‌ آخرین وضعیت این طرح، اظهار کرد: اقدامات اولیه آن انجام شده و قصد داریم به زودی این طرح را به مرحله اجرا برسانیم.
 
وی افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم ارتباط‌مان را در خصوص راه‌اندازی این طرح با سایر سازمان‌ها نزدیک‌تر و الکترونیکی‌تر و پس از آن طرح را اجرایی کنیم.
 
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه مانعی بر سر راه اجرای این طرح وجود ندارد، گفت: ما در حال ارزیابی محیطی برای اجرای طرح هستیم که ببینیم اجرای طرح به صلاح و نفع است یا نه، چرا که وقتی فردی پیش‌اظهاری می‌کند. در ابتدا مبلغی را پرداخت می‌کند و ممکن است این مبلغ بعدا تغییر کند و باعث رفت و برگشت مجدد شود، بنابراین ما به دنبال این هستیم که تا حد امکان این مشکلات را کاهش دهیم.
 
کرباسیان ابراز امیدواری کرد: طرح مذکور از حدود یک ماه دیگر راه‌اندازی شده و به مرحله اجرا برسد.
 
وی همچنین در خصوص بازرسی‌های فیزیکی از کالاهای وارداتی گفت: ما در حال حاضر تمامی کالاها را بررسی می‌کنیم. ما نمی‌گوییم بازرسی انجام نشود، اما بازرسی‌ تنها این نیست که برویم و کالاها را بازرسی چشمی کنیم.
 
رئیس کل گمرک ایران در گفتگو با ایسنا با بیان این‌که ثبت سفارش کالا، بانک، شرکت حمل‌ونقل، سازمان ملی استاندارد، سازمان بنادر، انبار و ... همه چیز را تایید و بررسی می‌کنند، اظهار کرد: ما زمانی ال سی بانک را نداشتیم و معلوم نبود چه کالایی به کشور وارد می‌شود، اسناد حمل را نداشتیم و نمی‌دانستیم حجم کالا چقدر است، فروشنده فاکتور نمی‌داد و مشخص نبود کالا از کدام کشور می‌آید و چه شرکتی این کالا را بازرسی کرده است، بنابراین خودمان باید می‌رفتیم و به شکل فیزیکی و چشمی بازرسی را انجام می‌دادیم، اما در حال حاضر تمام دستگاه‌های مربوط و مذکور کارهای بازرسی را انجام می‌دهند و عملا نیازی به بازرسی دوباره ما نیست.

کد خبر 15036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =