تکمیل و بهره برداری طرح های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال

ابویی مهریزی: تمام ۵۴۰۰ طرح تعهد شده صنایع کوچک و متوسط در قالب اقتصاد مقاومتی، تا پایان سال تکمیل و بهره برداری می شود

معاون وزیر صنعت : تکمیل و بهره برداری طرح های اقتصاد مقاومتی تا پایان سالحسین ابویی مهریزی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه 450 طرح در سراسر کشور به بهره برداری می رسد، افزود: حجم و ارزش سرمایه گذاری این طرح ها حدود 22 هزار میلیارد تومان است که با تکمیل و بهره برداری از انها 90 هزار اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
وی گفت : در 8 ماه اخیر 3 هزار و 383 طرح از 5400 طرح تعهد شده اعم از طرح های ایجادی و توسعه ای با سرمایه گذاری 16 هزار و 353 میلیارد تومان و بیش از 51 هزار اشتغال مستقیم در 31 استان تکمیل شده است که با احتساب تکمیل 450 طرح در هر ماه ، حدود 95 درصد با اهداف تعهد شده انطباق دارد.
ابویی مهریزی با اشاره به ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر تکمیل و راه اندازی 33 طرح ملی و اثرگذار افزود : البته 33 شرکت در قالب 36 طرح است که از نظر نقش در زنجیره ارزش، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پائین دستی و توسعه صادرات همچنین ایجاد اشتغال در منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی سرمایه گذاری صفر تا صد این 36 طرح را حدود 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح ها 19.2 میلیون تن به زنجیره فولاد اضافه می شود و ظرفیت های خوبی در تولید قطعات خودرو و زنجیره مس ایجاد خواهد شد. وی گفت: تاکنون عملیات اجرایی 14 طرح از این تعداد انجام و برخی از انها رسما افتتاح و راه اندازی شده است که با بهره برداری کامل این طرح ها 13 هزار و 200 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.
ابویی مهریزی افزود: امکان تکمیل و بهره برداری از 4 طرح از طرح های ملی بنا به دلایلی همچون نرسیدن ماشین الات مورد نیاز یا مشکلاتی از این دست، وجود ندارد و این موارد به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شده است که یا 4 طرح جایگزین اعلام کند یا همین 32 طرح را به بهره برداری برسانیم.
وی گفت: متوسط ارزش سرمایه گذاری هریک از 36 طرح ملی 400 میلیارد تومان است که در این سالها نظام بانکی و سایر دستگاهها در به ثمر رسیدن و پیشرفت این طرح ها همراهی خوبی داشتند.
ابویی مهریزی با ابراز امیدواری به اجرای تمام تعهدات به اقتصاد مقاومتی تا پایان سال 95 افزود: فقط در بهمن ماه 48 طرح با حجم سرمایه گذاری 7 هزار و 560 میلیارد تومان و 8 هزار و 150 اشتغال مستقیم در سراسر کشور به بهره برداری می رسد ضمن اینکه معتقدیم اقتصاد مقاومتی برای ما یک نقشه راه است و تا صنعت و تولید جریان دارد اقتصاد مقاومتی هم هست.

کد خبر 15050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =